شناسهٔ خبر: 67668740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی وضعیت فرونشست دشت‌های استان فارس

زهرا عسگری

جلسه بررسی وضعیت فرونشست دشت‌های استان فارس به ریاست استاندار فارس، با حضور اساتید به نام و مطرح دانشگاهی با هدف راه‌های مقابله با این مشکل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

محمدهادی ایمانیه امروز، ۲۴ تیرماه در این جلسه که در دفتر استاندار فارس برگزار شد، بر ضرورت به‌روزرسانی مطالعات انجام شده در حوزه فرونشست دشت‌های فارس تاکید کرد و گفت: فرونشست در دشت‌های استان یکی از معضلات زیست محیطی است که اگر به صورت علمی به آن توجه نشود تبعات جبران‌ناپذیری دارد.

وی بر ضرورت مقابله با این پدیده تاکید و بر استفاده از همه راه‌ها برای کاهش اثرات آن تصریح کرد و افزود: در صورت تشخیص نخبگان دانشگاهی، پیشنهاد شود که در کدام نقاط از شهر ایجاد چاه‌های جذبی، از سرعت پیشرفت فرونشست می‌کاهد.

ایمانیه اظهار کرد: خروج پساب از شهر شیراز یکی از دلایل کاهش آب‌های سفره‌های زیرزمینی و در نهایت ایجاد پدیده فرونشست خواهد بود پس، کمیته‌ای علمی این موضوع را بررسی می‌کند و قراردادهای جدید بر اساس نظر آن کمیته منعقد خواهد شد.

وی از ضرورت تاسیس دبیرخانه فرونشست زمین در سازمان آب منطقه‌ای استان سخن گفت و تصریح کرد: طی یک قرارداد همکاری، مطالعه دشت‌های تاریخی از جمله تخت جمشید، دشت مرودشت، حرم حضرت شاهچراغ(ع)، فرودگاه شیراز و پهنه برف فروشان در دستور کار پژوهشگران قرار گیرد تا وضعیت آن‌ها به صورت علمی مشخص شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، نماینده عالی دولت در فارس خواستار ارائه پیشنهادهای سریع و عملیاتی برای مقابله با این پدیده خطرناک شد و بر توجه همه سازمان‌ها بر مقابله با این پدیده تاکید کرد.

 انتهای پیام

نظر شما