شناسهٔ خبر: 67664628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

واکنش کشورها به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه «المواصی»

جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه «المواصی» واکنش کشورهایمختلف را در پی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، جنایات صهوینیست ها در غزه ادامه دارد، آنها علاوه بر اینکه به بهانه مبارزه با گروه های مقاومت به منطقه «المواصی»  در جنوب غزه رفته اند اما با عقب نشینی آنها مشخص شد که دست به کشتار غیرنظامیان و آتش زدن منازل مسکونی در این منطقه زده اند، در متاطق دیگر فلسطین نیز جنایات خود را ادامه داده اند، حال کشورهای مختلف نسبت به این جنایات واکنش نشان داده اند.

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ ای در واکنش به جنایت‌ های اخیر صهیونیست‌ ها علیه مردم بی دفاع غزه که آخرین مورد آن کشتار وحشیانه در اردوگاه‌ های آوارگان در منطقه المواصی واقع در خان یونس بود، اعلام کرد: جنایت‌ های مستمر اسرائیل در نوار غزه، مقابل چشم و گوش آمریکا و کشورهای غربی و با حمایت آن‌ ها انجام می‌ شود و این نشان می‌دهد که به اصطلاح «ابتکارات» این طرف‌ ها برای متوقف کردن جنگ غزه، چیزی جز تلاش برای دادن زمان بیشتر به رژیم جنایتکار صهیونیستی نیست تا ماموریت نابودی مردم فلسطین را تکمیل کند.

در ادامه واکنش‌ های منطقه‌ ای به جنایت وحشیانه صهیونیست‌ ها علیه آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی در خان یونس که با شهادت و زخمی شدن حدود ۴۰۰ نفر همراه بود، وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد: عربستان با شدیدترین الفاظ، ادامه جنایات نسل کشی علیه ملت فلسطین توسط ماشین جنگی اسرائیل که آخرین مورد آن هدف قرار دادن اردوگاه‌ های آوارگان در خان یونس در جنوب نوار غزه بود را محکوم می‌ کند.

این وزارتخانه افزود: عربستان خواستار آتش بس فوری و دائمی و حمایت از غیرنظامیان بی‌ دفاع در تمامی اراضی اشغالی فلسطین است. ما همچنین بر ضرورت فعال‌ سازی سازوکارهای بین المللی جهت رسیدگی به نقض مداوم قوانین بین‌ المللی حقوق بشری و قطعنامه‌ های بین‌ المللی توسط اسرائیل، تاکید داریم.

وزارت خارجه قطر هم به نوبه خود در بیانیه‌ ای، جنایت صهیونیست‌ ها در خان یونس را محکوم و اعلام کرد: قطر حمله هولناک نیروهای اشغالگر اسرائیلی که خیمه‌ های آوارگان در منطقه المواصی در خان یونس را هدف قرار دادند و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها غیرنظامی شدند، به شدت محکوم می‌ کند.

وزارت خارجه قطر تاکید کرد: این یک کشتار هولناک ضد بشری و وحشیانه و بخش جدیدی از سلسله جنایات اشغالگران علیه ملت فلسطین و کل بشریت است. تکرار جنایات شنیع رژیم اشغالگر در چهارچوب جنگ مستمر آن علیه غزه، مستلزم اقدام فوری بین‌ المللی برای پایان دادن به این تجاوز وحشیانه و حمایت از مردم فلسطین است.

رئیس جمهور کلمبیا در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در «المواصی» تصریح کرد: این تخریب حقوق بشر مقدمه‌ ای برای بربریتی است که می‌ خواهند بر سر همه مردم مظلوم کره زمین بیاورند.

آن طور که الجزیره گزارش داده، «گوستاو پترو» رئیس جمهور کلمبیا در پیامی خشم خود را از آنچه وی آن را «بزرگترین بی عدالتی» خواند، ابراز داشت.

رئیس جمهور کلمبیا در این خصوص در حساب کاربری خود در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من خشمگین‌تر هستم؛ زیرا این تخریب حقوق بشر بین الملل مقدمه‌ ای برای بربریتی است که آنها می‌ خواهند بر سر همه مردم مظلوم در کره زمین بیاورند.

وزارت خارجه لبنان هم با صدور بیانیه‌ای نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در منطقه المواصی را به شدت محکوم کرده و خواستار مداخله جامعه جهانی برای توقف جنایات تل‌آویو شد.

پایگاه خبری النشره گزارش داد، وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که تجاوز روشمند رژیم صهیونیستی ضد شهروندان بی‌پناه فلسطینی و حمله عمدی به مرکز اسکان آوارگان فلسطینی که تازه‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی بوده و در اردوگاه آوارگان در منطقه المواصی در خان یونس روی داده را به شدت محکوم می کند.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است که استمرار نقض قوانین بین‌ المللی و انسانی و ارتکاب نسل کشی و جنایت جنگی توسط رژیم صهیونیستی چالشی جدی برای آتش بش در غزه است.

گردان‌های حزب‌الله عراق  هم در بیانیه‌ ای اعلام کرد: آمریکای خبیث و جنایتکار همچنان با حمایت از صهیونیست‌ ها و تامین هزاران تُن بمب برای کشتار و نسل کشی کودکان و زنان و بی‌ گناهان در فلسطین مشارکت دارد که آخرین آن کشتار «مواصی» در غزه بود. این جنایت در میان تحریک آمریکا و سکوت بین‌ المللی در قبال وحشیگری رژیم صهیونیستی انجام شد.

طبق گزارش وبگاه رسمی این گروه، گردان‌ های حزب‌الله عراق در ادامه تاکید کرد: نقش کشورهای سازش‌ گر و نقش بدخواهانه حاکمان عربستان سعودی در تسخیر مسیرهای زمینی‌ شان برای تداوم شتاب نبرد با فلسطینی‌ ها به عنوان جایگزینی برای مسیرهای دریایی، بدون پاسخ نمی‌ ماند. پادشاهی شر بهای کارش را خواهد پرداخت همانطور که اربابانش بهایش را در دریای سرخ پرداخت کردند (در آن روز مژده خود را خواهد داد).

جوسپ بورل نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: بازهم به نظر می‌ رسد که حمله ارتش (رژیم) اسرائیل علیه اهداف حماس باعث کشتار در اردوگاه آوارگان المواصی شده است؛ منطقه‌ ای که توسط اسرائیل امن نام‌ گذاری شده است.

وی با اشاره به آمار شهدای فلسطینی در این منطقه تصریح کرد: جنگ‌ ها محدودیت‌ هایی دارند که در حقوق بین‌ الملل ذکر شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه «هدف وسیله را توجیه نمی‌ کند» افزود: ما هرگونه تخلف در این زمینه را محکوم می کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما