شناسهٔ خبر: 67668986 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رویداد "یادداشت برای فلسطین" در اوسکودار توسط دانشجویان دانشگاه مرمره

دانشجویان دانشگاه مرمره ترکیه، رویداد "یادداشت برای فلسطین" را در اوسکودار استانبول ترتیب دادند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در این رویداد، مجله‌ای با عنوان "فلسطین را از رودخانه تا دریا آزاد کنید" به عنوان هدیه بین بازدیدکنندگان از غرفه‌ای که با هدف افزایش آگاهی از حملات اسرائیل به غزه در مقابل مسجد "والده" برپا شده بود، توزیع شد.
 
همچنین کودکان بادکنک‌های سفید رنگ با طرح‌هایی از نقشه فلسطین و کبوتر هدیه گرفتند.
 
ازرا بتول کوکچه، دانشجوی سال دوم دپارتمان علوم سیاسی و مدیریت دولتی دانشگاه مرمره، به خبرنگار خبرگزاری آناتولی گفت که آنها این رویداد را با دوستانشان در دانشگاه آغاز کردند.
 
کوکچه با بیان این که آنها دفتری ایجاد کرده‌اند که در آن افکار و احساسات، درباره فلسطین به اشتراک گذاشته می‌شود، گفت: در حین انجام این کار با کودکان زیادی آشنا می‌شویم و از این طریق سعی می‌کنیم، نسبت به مسئله فلسطین در آنها حساسیت ایجاد کنیم.
 
سلنای اولوسوی، دانشجوی سال اول دپارتمان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه مرمره نیز خاطرنشان کرد که انجام کاری در مورد فلسطین باعث خوشحالی آنها شده است.
 
اولوسوی با بیان این که با این رویداد به هدف خود رسیدند، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای انتخاب برخی از یادداشت‌های نوشته شده در دفترچه و اسکن و تبدیل آنها به مجله هستیم و مایلیم آن را به سرکنسولگری فلسطین در استانبول ارائه کنیم. 
 
ابرو آیسل که برای تعطیلات از آلمان به استانبول آمده، گفت که به همراه دو دخترش از غرفه بازدید کرده و احساسات خود را در دفترچه‌ای که در اینجا ایجاد شده، نوشته است.

آیسل با بیان این که برخی از ساکنان آلمان به دلیل مواضع فلسطینی‌ها در برابر اشغالگری اسرائیل، تصمیم به مسلمان شدن گرفتند، گفت: آنها از فلسطینی‌ها می‌پرسند، چگونه کشور خود را ترک نمی‌کنند؟ آنها شگفت زده شده‌­اند.
 
این رویداد که در اوسکودار برگزار می‌شود تا شنبه 20 جولای ادامه خواهد داشت.
 
 

نظر شما