شناسهٔ خبر: 67664593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراقبت بیشتر مردم کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تب دنگی مراقبت بیشتر مردم کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تب دنگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خوشبختانه تاکنون موردی مبنی بر ابتلا به تب دنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -
سعید جاودان سیرت  با بیان اینکه هیچ موردی از این بیماری در استان گزارش نشده است گفت: تب دنگی بیماری ویروسی است که فقط از طریق پشه آئدس آلوده به انسان منتقل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این بیماری از طریق تنفس منتقل نمی‌شود، اظهار کرد: چنانچه پشه آلوده فرد سالمی را نیش بزند منجر به انتقال بیماری خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به علائم بیماری تب دانگی، خاطرنشان کرد: تب، استخوان درد شدید، خارش و قرمزی در محل نیش و لک‌های پوستی از جمله علائمی است که فرد به آن دچار خواهد شد.
 
جاودان سیرت تصریح کرد: اگر فرد دچار این علائم شود و به مناطق گرمسیری یا مناطقی که این پشه دیده شده، سفر کرده باشد و سپس به این علائم مبتلا شده، باید حتما به پزشک مراجعه نماید.
 
وی ادامه داد: درمان این بیماری تنها داروی مسکن، استراحت و دریافت مایعات می‌باشد که خوشبختانه مرگ و میر ناشی از این بیماری کم است، اما اگر فردی دچار علائم شد و یا اگر پشه‌ای آن را نیش زده و سپس به علائم مبتلا شده باشد باید حتما به پرشک مراجعه و پیگیر درمان خود باشد.
 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که مردم ما باید به آن دقت داشته باشند، آن است که لباس رنگ روشن و آستین بلند بپوشند و در مناطقی که پشه زیاد است، هنگام خواب و استراحت حتما از «پشه بند» استفاده نمایند.
 
جاودان سیرت بیان کرد: رعایت بهداشت عمومی، تخلیه به موقع زباله‌های منزل، شست و شوی مداوم سطل زباله ها، رعایت نظافت گلدان و تمیز نگه داشتن ظروف زیر آنها از جمله مواردی است که اگر رعایت شوند مانع گسترش این بیماری خواهند شد.

برچسب‌ها:

نظر شما