شناسهٔ خبر: 67650080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

خبری از «تب دنگی» در کهگیلویه و بویراحمد نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون گزارشی از وجود «تب دنگی» ارائه نشده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاودان‌سیرت امروز _بیست‌وسوم تیر_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: «تب دنگی» بیماری ویروسی است که فقط از طریق پشه «آئدس» آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری از طریق تنفس منتقل نمی‌شود، افزود: چنانچه پشه آلوده، فرد سالمی را نیش بزند، منجر به انتقال بیماری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به علائم بیماری تب دانگی، گفت: تب، استخوان درد شدید، خارش و قرمزی در محل نیش و لک‌های پوستی از جمله علائمی است که فرد به آن دچار خواهد شد

وی تصریح کرد: اگر فرد دچار این علائم شود و به مناطق گرمسیری یا مناطقی که این پشه دیده شده‌است، همچون استان‌های هرمزگان، بوشهر و استان‌های شمالی سفر کرده باشد و سپس به این علائم مبتلا شده، باید حتماً به پزشک مراجعه کند.

جاودان‌سیرت خاطرنشان کرد: درمان این بیماری تنها داروی مسکن، استراحت و دریافت مایعات است و مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری کم است، اما اگر فردی دچار علائم شد یا اگر پشه‌ای آن را نیش زده و سپس به علائم مبتلا شده باشد باید حتماً به پزشک مراجعه و پیگیر درمان خود باشد.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که مردم ما باید به آن دقت داشته باشند، آن است که لباس رنگ روشن و آستین بلند بپوشند و در مناطقی که پشه زیاد است، حتماً از پشه‌بند استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بهداشت عمومی، تخلیه به موقع زباله‌های منزل، شست‌وشوی مداوم سطل زباله‌ها، رعایت نظافت گلدان و تمیز نگه داشتن ظروف زیر آن‌ها از جمله مواردی است که اگر رعایت شوند، مانع ایجاد این بحران خواهند شد.

نظر شما