شناسهٔ خبر: 67664419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در طرح نهضت ملی مسکن

قرارداد احداث ۴۶ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در اصفهان منعقد شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: قرارداد احداث بیش از ۴۶ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان با پیمانکاران منعقد شده‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن روز یکشنبه افزود: از این تعداد برای افزون بر ۲۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نیز قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده‌ است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: پروانه ساختمانی بیش از ۳۱ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی نیز اخذ شده است.

قاری قرآن گفت: بیش از ۴۶۵ هزار نفر متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح در استان اصفهان بودند که پس از پالایش و بررسی‌های لازم افزون بر ۱۵۷ هزار متقاضی، حائز شرایط فعال شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از این تعداد برای بیش از ۵۵ هزار متقاضی در بانک افتتاح حساب شده‌ است.

قاری قرآن اظهار داشت: بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر از مجموع متقاضیان حائز شرایط فعال، در شهرهای جدید استان اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن در شهرهای استان اصفهان تعریف شده‌ است، گفت: براساس این پروژه‌ها در مجموع حدود ۵۲ هزار واحد مسکونی قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، «نهضت ملی مسکن» طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.

نظر شما