شناسهٔ خبر: 67668999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان محیط زیست کشور؛

کم کاری در حوزه فرهنگ محیط زیستی/قصه‌گوها از داستان‌های محیط زیستی غفلت نکنند

اهواز – ایرنا – معاون آموزش‌ و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست بر توجه به فرهنگ محیط زیستی تاکید کرد و گفت: در حوزه فرهنگ محیط زیستی کم کاری شده و آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا نوراله مرادی روز یکشنبه در جمع برگزارکنندگان جشنواره قصه‌گویی خوزستان در اداره کل حفاظت محیط زیست ‌خوزستان ابراز امیدواری کرد: جشنواره قصه‌گویی خوزستان فرصتی فراهم کند تا فرهنگ محیط زیست را در جامعه نهادینه کند.

وی افزود: آموزش و پرورش آنگونه که باید مساله توجه به محیط زیست را جدی نگرفته که این موضوع اشکال بزرگ نظام آموزشی به شمار می‌رود.

معاون آموزش‌ و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه جشنواره قصه‌گویی خوزستان می‌تواند بخش از خلاهای کم کاری در حوزه فرهنگ محیط زیست را جبران کند توضیح داد: قصه‌گوها از داستان‌ها و قصه‌های محیط زیستی غفلت نکنند زیرا قصه و داستان به سبب عناصر داستانی، کشش و جاذبه ایجاد می‌کند و در رشد و شخصیت کودکان و تغییر رفتار جامعه تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به تاریخ ادبیات کشور خاطرنشان کرد: در فرهنگ، تاریخ ادبیات و متون کهن ایران نگاه به محیط زیست به شکل قابل توجهی وجود داشته و حیات وحش و محیط زیست دستمایه بسیاری ازآثار بزرگ بوده‌اند.

مرادی از قصه‌نویس‌ها و فعالان حوزه محیط زیست خواست تا تعامل بیشتری با هم داشته باشند و گفت: داستان‌نویسان می‌توانند از تجارب و دانش محیط زیستی‌ها بهره‌مند شوند و آن را در قالب قصه منتشر کنند.

وی قصه‌گویی در حوزه محیط زیست را ارزشمند خواند و ادامه داد: به اعتقاد من از سال‌ها قبل باید این موضوع مورد توجه قرار می‌گرفت چراکه محیط زیست و محیط‌بانان سرشار از قصه‌هایی هستند که می‌توانند برای جامعه الهام بخش و اثرگذار باشند.

معاون آموزش‌ و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست از برگزار کنندگان جشنواره قصه‌گویی خوزستان خواست تا نسبت به برندسازی این جشنواره اقدام کنند تا رویدادی متفاوت شکل بگیرد و افق بین‌المللی برای آن تعریف کنند.

نظر شما