شناسهٔ خبر: 67669062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آورده ۴۰۰ میلیارد تومانی اربعین حسینی برای شهرداری‌های کرمانشاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به برکات متعدد معنوی و فرهنگی اربعین حسینی برای استان و ابلاغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۷ شهرداری استان از محل اربعین حسینی خبر داد و گفت: این اعتبار یک تحول مثبت در شهرداری‌های مسیر اربعین خسروی ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، طهماسب نجفی ظهر امروز _بیست و چهارم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی (ع)، اظهار کرد: کرمانشاه از دیرباز دروازه کربلا و میزبان زائران اربعین بوده و مجموعه مدیریت استان کرمانشاه هم ماه‌هاست که در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی استان برای میزبانی شایسته از زائران اربعین در تابستان امسال هستند.

وی افزود: اربعین حسینی در کنار برکات متعدد و بی‌بدیل معنوی و فرهنگی که برای استان و مردم کرمانشاه دارد، آورده‌های مادی قابل توجهی هم نصیب استان کرده و سال به سال به ارتقا و بهبود زیرساخت‌های کرمانشاه کمک کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در این زمینه از ابلاغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۷ شهرداری استان و دهیاری خسروی از محل اربعین حسینی خبر داد و خاطرنشان کرد: این اعتبار ۳۳ درصد از میزان اعتبار اربعین ۱۴۰۲ بیشتر است و می‌تواند یک تحول مثبت در شهرداری‌های مسیر اربعین خسروی ایجاد کند.

نجفی تصریح کرد: این ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلفی از جمله خرید ماشین آلات آتش نشانی و پسماند (۱۲ دستگاه)، بخشی از هزینه ساخت تقاطع غیر همسطح میدان آزادگان، تکمیل زائرسراها، احداث سرویس‌های بهداشتی، پایش تصویری، تکمیل شبکه فاضلاب مرز خسروی، احداث چهار نماد یادمان شهدا، روشنایی معابر، رفع انسداد ترافیکی در محورهای مواصلاتی اربعین و بهسازی و روکش آسفالت معابر هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: این اعتبار به مرور و با توجه به میزان پیشرفت طرح‌ها به حساب شهرداری‌های مسیر اربعین واریز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات دیرینه شهرداری‌های استان که در دهه‌های گذشته انباشت و سبب نارضایتی شده بود، گفت: تخصیص ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار طی سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از محل اربعین یک حرکت بزرگ در مسیر جبران کاستی و رفع مشکلات قدیمی شهرداری‌های استان است؛ به عنوان نمونه طی این ۲ سال ۳۶ دستگاه خودرو سنگین و نیمه‌سنگین در اختیار ۱۷ شهرداری استان قرار گرفته و خواهد گرفت و آن‌ها را از یک ناوگان فرسوده خلاص می‌کند.

نظر شما