شناسهٔ خبر: 67664314 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

رئیس حوزه هنری استان زنجان:

نویسندگان زنجانی وقایع حسینیه اعظم زنجان را روایت می‌کنند

زنجان- رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: نویسندگان زنجانی وقایع حسینیه اعظم زنجان را روایت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

مهدی کریمی در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان دریای بی انتهای عشق و ارادت ایرانی‌ها به ویژه زنجانی‌ها به علمدار کربلا است.

وی تصریح کرد: در همین راستا حوزه هنری زنجان بر اساس چشم‌انداز «زنجان، پرچمدار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی» در نقشه تحول حوزه هنری و سند زیست‌بوم استان گردآوری خرده روایت‌های حسینیه اعظم و یوم‌العباس زنجان را به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های خود در دهه اول محرم قرار داده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: هدف از روایت‌نویسی این رویداد مهم مذهبی و فرهنگی نشان دادن خرده روایت‌های اثرگذار است که در سال‌های گذشته برای افراد متولی این مکان معنوی در اجتماع عظیم عزاداران حسینی در یوم‌العباس اتفاق افتاده و مردم ندیده‌اند.

کریمی گفت: به همین منظور امسال نیز در امتداد سال گذشته تعدادی از نویسندگان ادبیات پایداری از استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی با هدف تولید کتاب از روایت‎های نیمه بلند یوم‌العباس در بین مردم و متولیان برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان حضور خواهند داشت و قرار است مشاهدات خود از دسته عظیم حسینیه اعظم زنجان را در یوم العباس روایت کنند.

وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی مذهبی که دومین قربانگاه جهان اسلام نیز به شمار می‌رود دارای ظرفیت‌های پنهانی است که عموم مردم ندیده‌اند و اغلب مواقع از بعد کمیتی و فقط حضور جمعیت انعکاس داشته است.

نظر شما