شناسهٔ خبر: 67664302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

واکنش زلنسکی به گاف جدید بایدن

رئیس جمهور اوکراین با کم‌اهمیت جلوه دادن تازه‌ترین گاف رئیس جمهور مُسن آمریکا در اجلاس ناتو، گفت که چیزی جز اشتباه لپی نبوده است!

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به تازه‌ترین گاف کلامی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در اجلاس اخیر ناتو در واشنگتن، او (زلنسکی) را رئیس جمهور روسیه معرفی کرده بود، گفت که این یک اشتباه «لپی» بوده است!

 

زلنسکی که در مسیر بازگشت از اجلاس ناتو، در ایرلند با سیمون هریس، نخست وزیر این کشور دیدار می‌کند، پس از ورود به فرودگاه «شانون»، گفت: اشتباه شد. فکر می‌کنم که آمریکا از اوکراینی‌ها حمایت زیادی کرده است. می‌توانیم برخی اشتباهات را فراموش کنیم، فکر می‌کنم اینطور باشد.

 

بایدن که به‌دلیل کهولت سن و افزایش نگرانی‌ها درباره توانایی فیزیکی و ذهنی وی جهت نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا به شدت هدف انتقاد قرار گرفته است، در اجلاس ناتو که هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی را در بحبوحه جنگ اوکراین جشن می‌گرفت (!)، به اشتباه زلنسکی را «پرزیدنت پوتین» معرفی کرد و تریبون را در اختیار او قرار داد!

 

هرچند بایدن بلافاصله اشتباه خود را تصحیح کرد و مدعی شد که رئیس جمهور اوکراین در آستانه شکست دادن پوتین است اما این گاف بار دیگر توجهات را به سن و سال او معطوف و گمانه‌زنی‌ها را درباره هوشیاری وی تشدید کرد. این گاف تنها چند هفته پس از نخستین مناظره وی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا رخ داد؛ مناظره‌ای که به زعم بسیاری عملکرد بایدن در آن فاجعه‌بار بود./ مهر

نظر شما