شناسهٔ خبر: 67664241 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

به کارگردانی«امرالد لیلی فنل»؛

«بلندی‌های بادگیر» بازتولید سینمایی می‌شود

سینماپرس: کارگردان انگلیسی اقتباسی جدید از فیلم «بلندی‌های بادگیر» را در دست ساخت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، امرالد فنل در حال ساختن اقتباس سینمایی خود از «بلندی‌های بادگیر»، رمان معروف امیلی برونته در سال ۱۸۴۷ است که دو خانواده در شمال انگلستان را تصویر می‌کند.

کارگردان «سالتبرن» با انتشار جمله «همیشه با من باش، هر شکلی بگیر، دیوانه‌ام کن» از رمان، خبر ساخت آن را اعلام کرد.

در طول سال‌ها چند اقتباس از «بلندی‌های بادگیر» به عمل آمده که فیلم ویلیام وایلر در سال ۱۹۳۹ با بازی لارنس اولیویه و مرل اوبرون و فیلم رابرت فوست با تیموتی دالتون و آنا کالدر مارشال در سال ۱۹۷۰ از جمله آنهاست. پیتر کاسمینسکی هم سال ۱۹۹۲ فیلمی با بازی رالف فاینس و ژولیت بینوش ساخت. دو فیلم تلویزیونی هم در سال ۲۰۰۹ با تام هاردی و شارلوت رایلی و در سال ۲۰۱۱ با جیمز هاوسون و کایا اسکودلاریو و دو سریال در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۹۸ برمبنای این رمان ساخته شده است.

فنل جدیدترین فیلمش با عنوان «سالتبرن» را سال پیش اکران کرد که نقدهای مثبتی گرفت و در جشنواره ها حضور داشت.

این کارگردان در یادداشتی برای لس‌آنجلس تایمز تاکید کرده که همیشه شیفته سبک گوتیک بوده و به نظرش این ژانری است که در آن کمدی و ترس، نفرت و میل، عشق و مرگ برای همیشه در هم تنیده شده‌اند.

از دیگر آثار فنل کمدی سیاه «زن جوان آینده‌دار» در سال ۲۰۲۰ است که نامزد ۵ جایزه اسکار شد و جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را کسب کرد و «کشتن ایو» که نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی فصل دوم آن بود.

این کارگردان انگلیسی که بازیگر هم هست با حضور در فیلم‌های تاریخی مانند «آنا کارنینا» در سال ۲۰۱۲ و «دختر دانمارکی» در سال ۲۰۱۵ شناخته شد و بازیگر نقش کامیلا در سریال «تاج» بود.

نظر شما