شناسهٔ خبر: 67664106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رکورد تولید محصول گندم در هوراند شکسته شد

مصطفی قربان موحد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هوراند از خرید تضینی گندم کشاورزان به قیمت مصوب دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال رکورد تولید محصول گندم در هوراند شکسته شد.

صاحب‌خبر -

سیدرضا تاج الدینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:  در راستای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تعداد ۲مرکز خرید گندم تعاونی هوراند، تعاونی مجیدآباد در این شهرستان راه‌اندازی شده و آماده خرید گندم تحویلی کشاورزان براساس قیمت خرید تضمینی دولت به مبلغ ۱۷۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم محصول گندم ابلاغ شده است.

 وی در ادامه با اشاره به رکورد شکنی شهرستان هوراند در تولید گندم امسال گفت: تداوم بارش‌های در فصل بهار و…، مصرف بهینه از کودهای شیمیایی، استفاده از ارقام مناسب تحت نظارت کارشناسان کشاورزی و متعاقب آن به برکت اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان، امسال شاهد افزایش عملکرد عالی مزارع در تمامی ارقام نسبت به سال‌های گذشته بودیم که این میزان افزایش تولید یک رکورد شکنی برای شهرستان محسوب می‌شود.

وی  افزود: عملیات برداشت محصول استراتژیک گندم این شهرستان از ۱۵ تیر آغاز و تا اواخر مرداد به پایان خواهد رسید و کشاورزان می‌توانند با هماهنگی مسئولان خرید نسبت به تحویل محصول تولیدی خود اقدام نمایند. 

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هوراند در ادامه از کشاورزان شهرستان هوراند خواست به منظور کاهش تلفات در امر برداشت گندم که تاثیر مستقیم بر میزان تولید و در آمد کشاورزان دارد، از ورود کمباین‌های فاقد برچسب معاینه فنی به مزارع جلوگیری کنند و با حضور در مزرعه در زمان برداشت به کار کمباین‌داران نظارت کافی داشته باشند. 

انتهای پیام

نظر شما