شناسهٔ خبر: 67664069 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

دوئل‌های دیدنی امشب در فینال ۲۰۲۴ / جوانی ماتادورها یا تجربه سه شیرها؟

انگلیس که برای دومین دوره متوالی به فینال یورو رسیده، امشب به دنبال نخستین عنوان قهرمانی اروپا خواهد بود. از طرف دیگر اسپانیا بهترین تیم این تورنمنت است که تمام بازی‌هایش را برده و شکست دادن این تیم برای شاگردان گرت ساوت‌گیت کار آسانی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، ایده‌های دو سرمربی نقش مهمی در تعیین قهرمان تورنمنت دارد، ولی دوئل بازیکنان درون زمین هم می‌تواند به همان اندازه سرنوشت‌ساز باشد. این پنج تقابل جذاب فینال امشب است:

*رودری مقابل فودن و بلینگام

ساوت‌گیت راهی پیدا کرد که بتواند از فیل فودن، بازیکن فصل لیگ برتر و جود بلینگام، بازیکن فصل لالیگا به عنوان هافبک تهاجمی مرکزی استفاده کند و هر دو می‌توانند در باز کردن دفاع اسپانیا نقش کلیدی داشته باشند. بازیکن روبه‌روی آن‌ها رودری، هافبک منچسترسیتی است که در ۷۹ بازی اخیرش در تیم ملی و باشگاه فقط یک بار بازنده بوده است. فودن همتیمی‌اش را خوب می‌شناسد و این می‌تواند در آنالیز رودری به انگلیس کمک کند.

*یامال مقابل شاو

لامین یامال شانزده ساله که در آستانه فینال هفده ساله شد در این تورنمنت توانست خودش را در صحنه بین‌المللی به طور جدی مطرح کند. او با سه پاس گل و خلق ۱۳ موقعیت در گوش راست اسپانیا درخشیده، در حالی که نیکو ویلیامز در سمت مقابل این مسئولیت را به عهده دارد. اگر انگلیس می‌خواهد بختی برای قهرمانی داشته باشد باید بتواند گوش‌های اسپانیا را کنترل کند.

تریپیر در سمت چپ دفاع ترجیح داده شده، ولی مصدومیت و تعویضش بین دو نیمه بازی با هلند این احتمال را تقویت می‌کند که لوک شاو برای فینال در ترکیب اصلی باشد. شاو در فینال دوره قبل زننده گل انگلیس بود و نشان داده که در بازی‌های بزرگ می‌توان روی او حساب کرد.

*کوکوریا مقابل ساکا

۶ ماه پیش کوکوریا که نتوانسته بود پس از انتقال از برایتون به چلسی بدرخشد از سوی هواداران این تیم هو می‌شد. با این حال این مدافع بیست‌وپنج ساله در اوج‌گیری غیرمنتظره چلسی یکی از مهره‌های اصلی بود و این فرم را در یورو هم حفظ کرده است. او پیش از تورنمنت فقط چهار بازی ملی داشت، ولی در ۵ بازی از ۶ بازی اسپانیا در یورو در ترکیب اصلی بوده است. او زوج فوق‌العاده‌ای با ویلیامز در سمت چپ اسپانیا ساخته است.

ساکا پس از هدر دادن پنالتی در فینال یورو۲۰۲۰ توهین‌های نژادی زیادی دریافت کرد، با این حال با روحیه بالایی در یورو۲۰۲۴ حاضر شده است. او برای حریفان یک تهدید دائمی بوده و پساز گلزنی به سوئیس در پنالتی‌های آخر بازی هم ضربه بی‌نقصی زد.

*اولمو مقابل رایس

رایس در فینال مأمور مهار دنی اولمو خواهد بود که با سه گل زده بهترین گلزن مشترک مسابقات است، در حالی که فقط دو بار در ترکیب اصلی تیمش بوده. به این آمار باید دو پاس گل او را هم اضافه کرد. پس از مصدومیت پدری، درخشش اولموی بیست‌وشش ساله اجازه نداد جای خالی هافبک بارسا احساس شود و باشگاه‌های بزرگ زیادی خواهان جذب او هستند.

ویلیام مقابل واکر

ساوت‌گیت برای مهار ویلیامز روی کایل واکر، مدافع مطمئنش حساب می‌کند تا اجازه ندهد این دو جوان دوباره در آلمان جشن بگیرند. واکر ۱۳ سال از ویلیامز مسن‌تر است، ولی از معدود مدافعان اروپا محسوب می‌شود که می‌تواند ادعای مقابله با سرعت وینیسیوس جونیور و امباپه را داشته باشد.

مدافع سیتی یکی از چهار بازیکن انگلیس است که تمام دقایق این تورنمنت را در زمین بوده است. او در موقعیت‌های یک در برابر یک هم پیشرفت خوبی داشته و باید از سرعتش برای مهار ویلیامز استفاده کند.

نظر شما