شناسهٔ خبر: 67660962 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اسپانیا - انگلیس؛ جنگ «ماتادورها» با «شیر» برای جام قهرمانی اسپانیا - انگلیس؛ جنگ «ماتادورها» با «شیر» برای جام قهرمانی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های ملی فوتبال اسپانیا و انگلیس در بازی فینال رقابت های جام ملت های اروپا شامگاه یکشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه «المپیک برلین» با قضاوت «فرانکو لوتکسیه» فرانسوی رو در روی هم قرار خواهند گرفت. مسیر اسپانیا تا فینال تیم ملی اسپانیا در حالی پا به این میدان می گذارد که از

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های ملی فوتبال اسپانیا و انگلیس در بازی فینال رقابت های جام ملت های اروپا شامگاه یکشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه «المپیک برلین» با قضاوت «فرانکو لوتکسیه» فرانسوی رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

مسیر اسپانیا تا فینال

تیم ملی اسپانیا در حالی پا به این میدان می گذارد که از همان شروع مسابقات در حد و اندازه یک مدعی ظاهر شده است و بسیاری از کارشناسان، شانس این تیم را برای قهرمانی بسیار زیاد می دانند.

شاگردان «د لا فوئنته» در مرحله گروهی با برتری برابر تیم های کرواسی (۳ بر صفر)، ایتالیا (یک بر صفر) و آلبانی (یک بر صفر) و با کسب ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد. اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی گرجستان را با نتیجه ۴ بر یک در هم کوبید و آلمان را در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت.

ماتادورها در مرحله نیمه نهایی هم رو در روی فرانسه قرار گرفتند و توانستند شاگردان «دیدیه دشان» را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهند و به فینال بازی ها برسند.

دوئل آخر برای کسب افتخار/ کدام تیم فاتح اروپا می‌شود؟

مسیر انگلیس تا فینال

تیم ملی انگلیس با هدایت «گرت ساوت گیت» یکی از چالشی ترین دوره های خود را در مسابقات یورو گذرانده است. این تیم اگر چه از ابتدای این مسابقات به دلیل عملکرد ضعیف مورد انتقاد هواداران قرار گرفته است اما توانسته است خود را به جمع ۴ تیم پایانی برساند و امیدوار است بتواند با برتری برابر هلند برای دومین سال پیاپی به فینال این بازی ها برسد.

انگلیس که قطاری از ستاره های دنیای فوتبال را با خود همراه دارد در مرحله گروهی با صربستان، دانمارک و اسلونی هم گروه بود و در حالی که تصور می شد در گروه ساده ای قرار دارد اما فقط در دیدار اول برابر صربستان با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید و در دو دیدار دیگر با نتیجه تساوی متوقف شد.

این تیم در مرحله یک هشتم نهایی و در حالی که با نتیجه یک بر صفر از حریف خود عقب بود با گل دیرهنگام هری کین کار را به تساوی کشاند و در وقت های اضافه بلینگهام توانست گل برتری را به ثمر برساند.

در دیدار یک چهارم نهایی هم انگلیسی ها رو در روی سوییس قرار گرفتند و پس از تساوی یک به یک در وقت های قانونی و اضافه، در ضربات پنالتی حریف خود را شکست دادند.

در دیدار نیمه نهایی هم شاگردان «ساوت گیت» به مصاف هلند رفتند و توانستند با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست دهند و برای دومین سال پیاپی راهی فینال شوند.

دوئل آخر برای کسب افتخار/ کدام تیم فاتح اروپا می‌شود؟

بازی های رو در رو

این دو تیم مجموعاً ۲۷ بار در رقابت های مختلف رو در روی هم قرار گرفته اند که ۱۴ برد سهم انگلیس و ۱۰ برد سهم اسپانیا بود و ۳ بازی هم به تساوی کشیده شد.

آخرین دیدار بین تیم‌های ملی اسپانیا و انگلیس در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸ و در چارچوب مسابقات لیگ ملت‌های اروپا برگزار شد. در این بازی که در شهر سویا اسپانیا برگزار شد، تیم ملی انگلیس توانست با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی برسد و به انتظار ۳۱ ساله خود برای پیروزی در خاک اسپانیا پایان دهد.

در این بازی رحیم استرلینگ، مهاجم منچستر سیتی، ستاره میدان بود. او با به ثمر رساندن دو گل، پس از سه سال موفق به گلزنی برای تیم ملی انگلیس شد. پس از او، مارکوس رشفورد نیز توانست گل سوم را برای تیم انگلیس به ثمر برساند و نتیجه را ۳ بر صفر به نفع انگلیس کند.

در نیمه دوم، اسپانیا تلاش کرد تا نتیجه را جبران کند و با گل‌های پاکو آلکاسر و سرخیو راموس توانست بازی را به ۳ بر ۲ برساند. با این حال، این تلاش‌ها کافی نبود و بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود انگلیس به پایان رسید.

بازی های رسمی انگلیس و اسپانیا به شرح زیر است:

جولای ۱۹۵۰ - اسپانیا یک - صفر انگلیس (جام جهانی فیفا)
آوریل ۱۹۶۸ - انگلیس یک - صفر اسپانیا (جام ملت‌های اروپا)
می ۱۹۶۸ - اسپانیا یک - ۲ انگلیس (جام ملت‌های اروپا)
ژوئن ۱۹۸۰ - انگلیس ۲ - یک اسپانیا (جام ملت‌های اروپا)
جولای ۱۹۸۲ - اسپانیا صفر - صفر انگلیس (جام جهانی فیفا)
ژوئن ۱۹۹۶ - انگلیس صفر - صفر اسپانیا (جام ملت‌های اروپا)
سپتامبر ۲۰۱۸ - انگلیس یک - ۲ اسپانیا (لیگ ملت‌های اروپا)
اکتبر ۲۰۱۸ - اسپانیا ۲-۳ انگلیس (لیگ ملت‌های اروپا)

دوئل آخر برای کسب افتخار/ کدام تیم فاتح اروپا می‌شود؟

آخرین بازی اسپانیا و انگلیس در یورو

هواداران تیم ملی فوتبال انگلیس همواره بازی یک چهارم نهایی یورو ۹۶ بین دو تیم انگلیس و اسپانیا را به یاد خواهند داشت. این بازی که در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شد، یکی از به یادماندنی‌ترین دیدارهای تاریخ فوتبال انگلیس محسوب می‌شود.

در آن زمان، پیروزی تیم ملی انگلیس در ضربات پنالتی امری نادر بود، اما این بار دقیقاً همین اتفاق افتاد. آلان شیرر و خاویر منجارین هر دو نزدیک به گلزنی بودند، اما بازی پس از ۹۰ دقیقه و وقت‌های اضافی بدون گل به پایان رسید و به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی، فرناندو هیرو، مدافع افسانه‌ای رئال مادرید، توپ را به تیرک افقی زد. استوارت پیرس، که در نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ پنالتی خود را از دست داده بود، این بار توانست پنالتی خود را تبدیل به گل کند و به این ترتیب با رقیب دیرینه خود تسویه حساب کند.

در نهایت، دیوید سیمن، دروازه‌بان انگلیس، توانست ضربه پنالتی میگل نادال را مهار کند و تیم ملی انگلیس را به نیمه نهایی برساند. در نیمه نهایی، انگلیس در مقابل آلمان قرار گرفت و پس از یک بازی دراماتیک دیگر که به ضربات پنالتی کشیده شد، مغلوب شد و آلمان به عنوان قهرمان نهایی تورنمنت شناخته شد.

ترکیب احتمالی اسپانیا

دروازه‌بان: اونای سیمون
مدافعان: دنی کارواخال، رابین لو نرمان، آیمریک لاپورت، مارک کوکوریا
هافبک‌ها: فابیان رویز، رودری، دنی اولمو
مهاجمان: لامین یامال، آلوارو موراتا، نیکو ویلیامز

ترکیب احتمالی انگلیس

دروازه‌بان: جردن پیکفورد
مدافعان: کایل واکر، جان استونز، مارک گوئهی
هافبک‌ها: بوکایو ساکا، کوبی ماینو، دکلان رایس، لوک شاو
مهاجمان: جود بلینگام، فیل فودن، هری کین

منبع: mehrnews-6166005

نظر شما