شناسهٔ خبر: 67654714 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

فینال یورو ۲۰۲۴؛ انگلیس می‌تواند بهترین تیم جام را شکست دهد؟

پس از پیروزی ۲-۱ مقابل هلند در مسابقه نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴، انگلستان در دیدار نهایی روز یکشنبه در برلین به مصاف اسپانیا خواهد رفت. این بازی ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی‌بی‌سی: پس از پیروزی ۲-۱ مقابل هلند در مسابقه نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴، انگلستان در دیدار نهایی روز یکشنبه در برلین به مصاف اسپانیا خواهد رفت. این بازی ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران آغاز خواهد شد.

«سه‌شیر» امیدوارست که این بار یک قدم فراتر از یورو ۲۰۲۰، جایی که در مسابقه نهایی و در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شد، بردارد و به مقام قهرمانی برسد.

اما در مقابل آنها، بهترین تیم یورو ۲۰۲۴ تا به امروز و قهرمان سه دوره این رقابت‌ها، اسپانیا قرار دارد.

از آمار انگلستان مقابل اسپانیا چه می‌دانیم؟

در تاریخچه جام ملت‌های اروپا، تیم ملی فوتبال انگلیس دو بار مقابل اسپانیا بازی کرده و هر دو بار پیروز شده‌ است و این مسابقه سومین رویارویی آنها خواهد بود.

در مرحله گروهی یورو ۱۹۸۰، انگلستان در ناپل ایتالیا توانست اسپانیا را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد، هرچند که هر دو تیم حذف شدند.

آنها دو بار دیگر در جام جهانی با هم بازی کرده‌اند. در سال ۱۹۵۰، اسپانیا در بازی گروهی در ریودوژانیرو برزیل توانست یک بر صفر پیروز شود و در سال ۱۹۸۲ هم بازی در مرحله دوم گروهی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

در آخرین مسابقه این دو تیم، انگلیس توانست ۳-۲ اسپانیا را در سویا و قالب لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۱۸ شکست دهد، در حالی که قبل از آن تنها دو بازی از ده بازی خود را پیروز شده بود (بدون احتساب ضربات پنالتی).

تیم ملی اسپانیا سه فینال آخر خود در تورنمنت‌های بزرگ (جام جهانی و یورو) را پیروز شده است. همچنین نه فینال لیگ قهرمانان و ده فینال لیگ اروپا که تیمی اسپانیایی در آن حضور داشته‌، همگی با پیروزی آنها به پایان رسیده‌اند.

در حالی که انگلیس در قرعه‌کشی دور حذفی یورو ۲۰۲۴ با قرعه آسانی روبرو بود، مسیر اسپانیا در مقابل بسیار سخت بود. آنها در مرحله گروهی، تیم قدرتمند کرواسی و ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی، را شکست دادند.

سپس در مرحله یک‌چهارم نهایی تیم میزبان و شاید بهترین تیم این دوره پس از خود یعنی آلمان را شکست دادند و در نیمه‌نهایی هم توانستند فرانسه، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸، را حذف کنند.

اسپانیا هر شش بازی خود را بدون نیاز به ضربات پنالتی برد. کاری که هیچ تیمی تاکنون در مسابقات یورو نتوانسته انجام دهد.

آنها همچنین دارای بهترین خط حمله این دوره از مسابقات با سیزده گل هستند.

اسپانیا سابقه درخشانی در مسابقات یورو دارد و توانسته در سال‌های ۱۹۶۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ قهرمان شود و در صورت قهرمانی در این دوره، اولین تیمی خواهد بود که چهار بار قهرمان این مسابقات شده است.

بازیکن شانزده ساله بارسلونا، با بازی در دیدار اول اسپانیا مقابل کرواسی، جوان‌ترین بازیکن تاریخ یورو شد.

تلاش حیرت‌انگیز و گل یامال در نیمه‌نهایی، او را تبدیل به جوان‌ترین گلزن تاریخ یورو و جام جهانی کرد و توانست رکورد پله را بشکند. او همچنین رکورد جوان‌ترین بازیکن حاضر در نیمه‌نهایی یک تورنمنت بزرگ را هم شکست.

یامال نه تنها بازی کرده و یکی از گل‌های اسپانیا را هم زده است، بلکه از نظر آماری، یکی از بهترین بازیکنان اسپانیا با سه پاس گل و ایجاد سیزده موقعیت گلزنی بوده است.

ستاره جوان باشگاه بارسلونا در پست بال راست اسپانیا بازی می‌کند و در بال چپ هم یکی دیگر از ستارگان تورنمنت، نیکو ویلیامز از اتلتیک بیلبائو حضور دارد، که او هم تنها ۲۱ سال دارد.

این دو که اکنون تبدیل به دوستان صمیمی یکدیگر شده‌اند، جشن تولدشان پیش از دیدار نهایی در ۱۴ ژوئیه است. نیکو متولد ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۲ و لامین متولد ۱۳ ژوئیه ۲۰۰۷ است.

تیم لوئیس دلافوئنته همچنین یکی از مدعیان کفش طلایی مسابقات را هم در اختیار دارد، دنی اولمو از لایپزیگ. بازیکنی که با وجود حضور در دو بازی از ابتدا، توانسته سه گل بزند و دو پاس گل بدهد.

یکی دیگر از مدعیان عنوان بهترین بازیکن این مسابقات، رودری، هافبک دفاعی منچسترسیتی، است. این بازیکن ۲۸ ساله در روزی به دنیا آمد که انگلستان، اسپانیا را از یورو ۱۹۹۶ حذف کرد. او فقط در یک بازی از ۷۹ بازی اخیر خود در باشگاه و تیم ملی شکست خورده است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما