شناسهٔ خبر: 67663877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/یادداشت/

غزه چقدر شبیه به روضه‌های عاشورایی ماست

رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده است، گفت: در غزه بار دیگر یزیدیان زمان آب را منع می‌کنند، انسان‌های بیگناه قتل‌عام می‌شوند، زنان و کودکان به خاک و خون کشیده می‌شوند، زنان و کودکان بیگناه به اسارت برده می‌شوند. خدایا غزه چقدر شبیه به روضه‌های عاشورایی ماست.

صاحب‌خبر -

در متن یادداشت حسن محمدی مجد آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین (علیهم السلام)

کربلا سرزمین عروج صالحان و مصلحان، کربلا پرداخت بهای آزادگی به قیمت جان و اسارت اهل‌بیت، کربلا تلاش جانانه امام حسین (ع) برای هدایت و نجات امت اسلام از شر یزیدیان.

آری، کربلا چراغ هدایتی است برای تمام آزادگان جهان.

«کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» یعنی هر روز عاشورا به‌پا است و هر سرزمینی کربلا. یعنی همیشه جبهه حقی و باطل وجود دارد. با تامل اندک می‌توان فهمید آیا از اصحاب حسین (ع) هستیم یا از یاران یزید. رفتار و منش ما، تصمیمات ما و نحوه مواجهه ما با مسائل می‌تواند موقعیت و فاصله ما را از حسین شهید و کربلا نشان دهد. در کربلا امام حق و حقیقت برای اصلاح امت رسول‌الله(ص) و به دعوت مسلمانان به‌پا می‌خیزد اما تعلق به دنیا و مادیات و ضعف ایمان سبب می‌شود حسین شهید در کربلا تنها بماند و جز ۷۲ ستاره تابناک شهادت یاری نماند. امام حسین(ع) با تمام وجود، با تمام اهل‌بیت خود می‌آید تا امت اسلام را از گمراهی نجات دهد. اما عشق به این دنیای فانی مانع می‌شود تا حسین را ببینند، سخنان روشنگر او را بشنوند.«صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لَا یَرْجِعُونَ؛ آن‌ها کر و گنگ و کورند و (از ضلالت خود) بر نمی‌گردند.»

در دوران معاصر نیز جلوه‌هایی از عاشورا متجلی می‌شود. یکی از جلوه‌های واضح و مبین این ایام جنگ غزه است. جنگ غزه جنگ تمام دنیای کفر و نفاق و تزویر با یک باریکه‌ محاصره شده است. شاید تا قبل از جنگ غزه برخی نمی‌توانستند منش و سبوعیت یزید و یزیدیان را باور کنند. منع کردن آب، قتل‌عام انسان‌های بیگناه، کشتن کودک شش ماهه، به اسارت بردن زنان و کودکان، مگر این حد از وحشی‌گری امکان دارد.؟

جنگ غزه ثابت کرد وحشی‌گری حد و مرز ندارد. در این دنیای به ظاهر متمدن، در این دنیای مدعی دموکراسی، در این دنیای مدعی حقوق بشر، جلوی چشمان تمام جهانیان و در منظر دیدگان تمام رسانه‌ها شنیع‌ترین و وحشیانه‌ترین جنایات تاریخ در حق مردم مظلوم غزه روا می‌شود. اما این دنیای متمدن نمی‌تواند مانع کشتار و نسل‌کشی صهیونیست‌ها متوحش شود. در غزه بار دیگر یزیدیان زمان آب را منع می‌کنند، انسان‌های بیگناه قتل‌عام می‌شوند، زنان و کودکان به خاک و خون کشیده می‌شوند، زنان و کودکان بیگناه به اسارت برده می‌شوند. خدایا غزه چقدر شبیه به روضه‌های عاشورایی ماست.

در این جنگ ظالمانه و نابرابر فقط یک جبهه به دفاع از حق و حقیقت و به دفاع از مظلوم به‌پا خاسته است. آری جبهه مقاومت.

اصحاب حسین (ع) در امتداد تاریخ همواره راه حسین(ع) را ادامه خواهند داد اما در حالی که وجدان‌های بیدار در سراسر جهان در اعتراض به‌پا خاسته‌اند و در شهرهای مختلف دنیا راهپیمایی‌های عظیم به راه انداخته‌اند، برخی همچنان سکوت کرده‌اند. هنوز آمریکا قبله آمال است. برخی نمی‌خواهند باور کنند که امروز یزید زمان آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. آمریکا با عنوان بزرگ‌ترین حامی و تأمین کننده تسلیحات رژیم صهیونیستی مهم‌ترین نقش را در قتل‌عام مسلمانان غزه دارد. بر ما شیعیان و محبان امام حسین(ع) واجب است تا از ظرفیت مجالس امام حسین(ع) برای روشنگری و شناساندن یزید زمان استفاده کنیم و در راه نصرت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه از تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی خود استفاده کنیم.  به امید پیروزی جبهه حق.»

انتهای پیام

نظر شما