شناسهٔ خبر: 67663686 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد؛

پیشرفت ۸۲ درصدی زیرسازی راه‌آهن کرمانشاه-اسلام‌آباد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ راه‌آهن کرمانشاه-خسروی یکی از مهمترین مسیرهای ریلی کشور با هدف تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب است که در حال حاضر از کرمانشاه تا اسلام‌آباد در بخش زیرسازی ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، راه‌آهن کرمانشاه-خسروی را بخشی از راه‌آهن غرب کشور به طول ۵۵۱ کیلومتر اعلام‌کرد و گفت: این مسیر ریلی از ایستگاه سمنگان در نزدیکی اراک شروع می‌شود و با عبور از شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، سر پل زهاب و قصر شیرین به شهر خسروی واقع در مرز بین ایران و عراق منتهی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت این مسیر ریلی برای کشور افزود: با توجه به اهمیت راه‌آهن کرمانشاه-خسروی این پروژه یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای تأمین منابع آن از سایر منابع و تهاتر نفت در حال انجام است.

وی در خصوص آخرین وضعیت اجرایی مسیر توضیح داد و گفت: راه‌آهن کرمانشاه- خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر در محدوده کرمانشاه تا اسلام‌آباد در بخش زیرسازی ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش ما این است تا این عملیات تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و مقدمات شروع عملیات روسازی و ساخت ایستگاه اسلام‌آباد فراهم شود.

خادمی با بیان اینکه در حال حاضر از کرمانشاه تا اسلام‌آباد در بخش زیرسازی ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۳۶ درصد و پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی در کل مسیر نیز ۵۲ درصد اعلام می‌شود.

وی افزود: همچنین برنامه ریزی‌های لازم برای شروع عملیات اجرایی دو قطعه از ۸۰ کیلومتر این پروژه در محدوده استان ایلام در حال انجام است تا عملیات از هر دو سوی پروژه تسریع شود.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خادمی این مسیر ریلی را موجب اتصال راه‌آهن ایران به کشور عراق دانست و گفت: راه‌آهن غرب کشور یکی از خطوط ریلی مهم در سطح ملی و بین‌المللی است که می‌تواند امکان برقراری ارتباط ریلی بین کشورهای آسیای میانه و دریای مدیترانه از طریق راه‌آهن تجن- سرخس- مشهد- تهران و گرگان- این چه برون- تهران- اراک- کرمانشاه- خسروی فراهم کند، راه‌آهن کشور را به ساحل دریای مدیترانه در بندر لاذقیه از طریق کشورهای عراق و سوریه متصل و ارتباط ریلی بین ایران و عراق و در نتیجه ارتباط با اماکن متبرکه کربلا و نجف و سایر مراکز زیارتی واقع در خاک عراق را برای هم‌وطنان فراهم کند.

نظر شما