شناسهٔ خبر: 67663169 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ضارب ترامپ شناسایی شد؛ او کیست و چه گرایشی دارد؟+عکس

صاحب‌خبر -
ضارب ترامپ شناسایی شد؛ او کیست و چه گرایشی دارد؟+عکس
خبرگزاری آریا- به گزارش روزنامه نیویورک‌‎پست اف‌ بی‌ آی مظنون به تیراندازی در کارزار انتخاباتی ترامپ را شناسایی کرد؛ وی "توماس متیو کروکس" یک جوان 20ساله ساکن پنسیلوانیا است.

به گزارش خبرگزاری آریا، در پی سوءقصد ناکام به جان "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان یک کمپین انتخاباتی در پنسیلوانیا، اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند.

سرویس مخفی آمریکا گزارش داد که تیرانداز مظنون و یکی از حاضران کشته شدند. دو آمریکایی دیگر هم به شدت مجروح شده‌اند. در محل تیراندازی یک قبضه اسلحه کشف شد.

ضارب ترامپ شناسایی شد؛ او کیست و چه گرایشی دارد؟+عکس

 

در همین حال اداره تحقیقات فدرال آمریکا اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای اعلام کرد در کنار سرویس مخفی آمریکا تحقیقاتی را انجام می‌دهد. اف‌بی‌آی مظنون به تیراندازی در کارزار انتخاباتی ترامپ را شناسایی کرد که یک جوان 20ساله ساکن پنسیلوانیا است. منابع مطلع به روزنامه نیویورک‌پست گفتند فرد مهاجم، «توماس متیو کروکس» است.

ضارب ترامپ شناسایی شد؛ او کیست و چه گرایشی دارد؟+عکس

 

گفته می شود وی عضو یک جنبش سیاسی چپ‌گرا به نام "آنتیفا"Antifa)) با ادعای عقاید ضد فاشیستی و ضد نژادپرستی ایالات متحده آمریکا است. ویژگی اصلی از گروه‌های انتیفا استفادهٔ آنها از اقدام عملی است. آنها با تاکتیک‌های اعتراضی گوناگون، مانند فعالیت‌های دیجیتالی، خسارت مالی به بنگاه‌های اقتصادی بزرگ، خشونت فیزیکی و آزار و اذیت علیه افرادی که آنها به عنوان فاشیست، نژادپرست، راست تندرو یا سرمایه دار می گمارند شرکت می‌کنند. کنشگران درگیر در این جنبش تمایل دارند که ضدسرمایه‌داری باشند و وجه مشترک آن‌ها باور داشتن به ایدئو‌لوژی‌های چپ شامل آنارشیسم، سوسیالیسم، و کمونیسم همراه با برخی از لیبرال‌ها و سوسیال دموکرات‌ها است. تمرکز آن‌ها به طور کلی بر مبارزه با راست‌گرایی و برترپنداری نژاد سفید به شکل مستقیم و خشن و نه به وسیله ابزارهای انتخاباتی است

نظر شما