شناسهٔ خبر: 67662813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار مهاباد بر اطلاع رسانی دقیق و آگاهی مردم درباره تب دنگی تاکید کرد

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و آگاهی مردم درباره تب دنگی تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی نسبت به شناسایی نقاط آسیب پذیر و پاکسازی اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی مقابله با بیماری ها اظهار کرد: باتوجه به گزارش های شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان، شهرداری ها موظف بوده نسبت به پاکسازی آب های راکد در سطح شهر و روستا که محل تجمع این بیماری است اقدام کنند.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم اضافه کرد: باید با جدیت، اطلاع رسانی دقیق و بهره گیری از نکات آموزشی و بهسازی محیط زیست، راه‌های انتقال بیماری تب دنگی را شناسایی و جهت پیشگیری، ضمن تعیین نقاط آسیب پذیر اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد ضمن انتقاد از افزایش تعداد سگ های بلاصاحب در معابر شهری گفت: این حیوان باعث رعب و وحشت در بین مردم شده و در صورت هرگونه گزیدگی احتمال ابتلا به بیماری هاری را افزایش می دهند که بدون درمان است.

عباسی از شهرداری خواست به صورت مستمر عملیات زنده گیری و جمع آوری سگ های بلاصاحب را انجام دهد، یادآور شد: متاسفانه در برخی از موارد زنده گیری سگ ها با مقاومت شهروندان روبه رو خواهد شد.

وی در ادامه از پلمب سوئیت های غیرمجاز تاکید کرد و افزود: همچنین مراکز مشاوره ای که فاقد هرگونه و وجه قانونی هستند باید توسط بهزیستی شناسایی و همکاری دستگاه قضایی نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

به گزارش ایرنا، پشه مهاجم آئدس عامل بیماری‌های تب دانگی، زیکا و چیکنوگونیا بوده و مشکلاتی را به حوزه سلامت در بعضی از نقاط دنیا تحمیل کرده است، تخمگذاری این پشه عمدتا در مکان‌هایی از قبیل محل‌های دپوی نخاله، زباله، آب‌های راکد، لاستیک‌های مستعمل و دور افتاده است که با اجرای مدیریت صحیح جمع آوری و دفع نخاله و زباله، خشکاندن آب‌های راکد و چیپسه کردن تایرهای مستعمل، شرایط محیط را می‌توان برای این پشه نامساعد کرد.

تاکنون موردی از ابتلا به تب دنگی در مهاباد مشاهده و گزارش نشده است.

نظر شما