شناسهٔ خبر: 67662777 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نادری: رویکرد ما در فوتبال ساحلی، جوانگرایی است/ می‌توانیم قهرمان جهان شویم اگر...

ابوالفضل نفر

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ساحلی می‌گوید رویکرد او از ابتدای حضورش در تیم ملی، «جوانگرایی» بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی نادری، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی امروز (یکشنبه) در نشست خبری در مرکز ملی فوتبال درباره کنار گذاشته شدن بازیکنان باتجربه مانند مسیگر و بهزادپور گفت: زمانی که کارمان را در ساحلی شروع کردیم، رویکرد جوان‌گرایی داشتیم چرا که بازیکنانی داشتیم که سال‌ها در تیم‌ملی بودند. در فوتبال ساحلی به خاطر کم بودن بازیکنان این روند باید آرام انجام می‌شد. در ابتدای کار آقای کیانی و احمدزاده خداحافظی کردند و اخیرا هم آقای مسیگر خداحافظی کرد. حمید بهزادپور هم به همین شکل بود. ما یک لیگ خوب و قوی داریم که ۱۰ تیم در آن بازی می‌کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی درباره اینکه وضعیت نظام وظیفه بازیکنان برای خروج از کشور چگونه است؟ هم گفت: این موضوعی است که همه ورزشکاران با آن درگیر هستند ولی ما تفاوتی که با باقی ورزش‌ها داریم این است که اکثر بازیکنانمان در تیم‌های نظامی هستند و شرایط حضور فراهم است. خوشبختانه مشکلی برایمان در این رابطه پیش نیامده است.

نادری درباره وضعیت لجستیکی تیم‌ملی نیز گفت: باتوجه به شرایط موجود معمولا همکاری شده است. به هر جهت ما سوم جهان شدیم در حالی که میت‌وانستیم قهرمان جام جهانی شویم. به نظرم در سطح ملی باید از نظر سخت افزاری شرایط بهتری داشته باشیم. برای قهرمانی در جام جهانی باید این اتفاق بیفتد.

او همچنین درباره نحوه پرداخت پاداش‌ ملی‌پوشان بیان کرد: زمانی که من ملی‌پوش بودم سه سال پاداش نگرفته بودم که پس از پرداخت هم ارزشی نداشت. خدا را شکر در دو سال اخیر چیزی که در هیات رییسه مصوب شده تمام و کمال پرداخت شده است. تاثیر این کار در تیم نمایان بوده است. تمام معوقات ما هم پرداخت شده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی درباره وضعیت قراردادش گفت: من تا حالا درباره قراردادم صحبت نکرده‌ام ولی هنوز قرارداد جدید نبسته‌ام.

نادری در ادامه در پاسخ به ایسنا درباره شرایط زمین مرکز ملی فوتبال بیان کرد: بعد از جام جهانی وقتی شرایط را دیدیم اولین اقدام تعویض ماسه است. قرار است ماسه روشن بیاورند. زمان برگزاری دیدارهای مقدماتی جام جهانی زمانی است که فصل سرد سال است و نمی‌توان در تهران اردو زد پس باید به شهرهای دیگر برویم. چون این موضوع بار مالی برای فدراسیون دارد، صحبت کردیم که زمین مرکز ملی را مسقف کنند تا بتوانیم در فصل سرد سال هم در تهران تمرین کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی درباره اصلی‌ترین دغدغه فوتبال ساحلی توضیح داد: اولین دغدغه فوتبال ساحلی این است که باید بیشتر به آن پرداخته شود تا اسپانسر قوی‌تر به سمت این رشته بیاید و سطح زندگی بازیکنان بالا برود. در سطح ملی نیاز به بهبود شرایط سخت‌افزاری مانند زمین تمرین داریم. پاداش‌ها با وجود این که ناچیز است تا حدی محرک است اما باید بیشتر شود. البته ما خودمان را با فوتبال مقایسه نمی‌کنیم ولی به خاطر عناوینی که کسب کردیم فکر می‌کنم باید شرایط بهتر شود.

او در مورد برنامه‌های پیش روی فوتبال ساحلی اظهار کرد: مهم‌ترین مسابقه ما اواخر بهمن در تایلند جهت شرکت در دور مقدماتی جام جهانی است که باید تلاش کنیم سهمیه آسیا را کسب کنیم. در اردوها شرایط را پیش بینی کردیم و از آخر مهر، برنامه جدیدی در پیش داریم تا شرایط بهتری در رقابت‌ها داشته باشیم.

نادری در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در رنکینگ جهانی پنجم هستیم، چه اتفاقی رخ داد که تیم ملی ایران در کمتر از ۴۰ ثانیه بازی را به برزیل واگذار کرد و چه برنامه‌ای باید داشت که این اتفاقات در مسابقات رخ ندهد؟ گفت: در بازی‌های بین قاره‌ای برزیل را بردیم اما جام جهانی فضای متفاوتی دارد. دوست داشتیم قبل از مسابقات یکسری اتفاقات رخ دهد که متاسفانه نشد. ما می‌بایست بازی تدارکاتی برگزار می‌کردیم ولی در حالی که به برزیل دعوت بودیم، موفق به برگزاری آن نشدیم. در کل مشکلاتی رخ داد که این اتفاقات برای تیم ملی ساحلی افتاد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در مورد قرارداد بازیکنان و پوشش کم پخش زنده بازی‌های ساحلی در تلویزیون گفت: این موضوع به باشگاه و اسپانسرها مرتبط است. ما در پخش زنده مسابقات لیگ برتر ساحلی بسیار ضعیف هستیم که باید آن را برطرف کنیم اما در حال بهتر شدن هستیم. قرارداد بازیکنان لیگ برتر ساحلی فکر می‌کنم حداکثر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که با توجه به شرایط اقتصادی و وقتی که برای تیمشان می‌گذارند، بسیار کم است. امیدوارم در ادامه فوتبال ساحلی بیشتر دیده شود.

نادری درباره درباره داشتن شغل دوم و فعالیت در گلخانه تصریح کرد: چاره‌ای ندارم.

او در پایان گفت: با توجه به اینکه ما زیر نظر Football beach soccer هستیم، تیم ملی فوتبال ساحلی می‌تواند اسپانسر داشته باشد؛ به همین دلیل اگر کمیته بازاریابی بیشتر کار کند می‌توانیم خودمان را تامین کنیم. ما به تورنمنت مکزیک با حضور تیم‌های مطرحی مانند برزیل دعوتیم که اگر برویم برایمان بسیار خوب است. تورنمنت دیگری در گرجستان برگزار شد که من می‌خواستم به بازیکنان جوانمان میدان بدهم اما نتوانستیم به آن مسابقات برویم. هزینه حضور در این مسابقات تا جایی که من می‌دانم فقط هزینه پرواز است. نباید این فرصت‌ها را از دست بدهیم.

انتهای پیام

نظر شما