شناسهٔ خبر: 67662452 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

۴ نکته برای بهبود حافظه

تعامل اجتماعی به دفع افسردگی و استرس کمک می‌کند. هر دوی اینها می‌توانند باعث از دست رفتن حافظه شوند. تعامل با دوستان و آشنایان در برنامه هفتگی خود جای دهید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  گاهی نمی‌توانید سوییچ ماشین خود را پیدا کنید؟ لیست مواد غذایی که باید تهیه کنید را فراموش می‌کنید؟ شما تنها نیستید، هر کسی ممکن است گاهی اوقات بعضی چیزها را فراموش کند، با این حال، از دست دادن حافظه موضوعی نیست که ساده بتوان از کنار آن گذشت. اگرچه هیچ تضمینی برای جلوگیری نسبت به از دست دادن حافظه وجود یا زوال آن وجود ندارد، برخی از فعالیت‌ها ممکن است برای حافظه شما مفید باشند. از این ۴ راه ساده برای تقویت حافظه خود استفاده کنید.

۱_ هر روز فعالیت بدنی داشته باشید

فعالیت بدنی باعث افزایش جریان خون در کل بدن از جمله مغز می‌شود که می‌تواند به تقویت حافظه شما کمک کند. برای اکثر بزرگسالان سالم، در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط مانند پیاده‌روی سریع یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی با شدت زیاد مانند دویدن توصیه می‌شود که بهتر است این فعالیت در طول هفته پخش شود.

۲_ با دیگران وقت بگذرانید

تعامل اجتماعی به دفع افسردگی و استرس کمک می‌کند. هر دوی اینها می‌توانند باعث از دست رفتن حافظه شوند. تعامل با دوستان و آشنایان در برنامه هفتگی خود جای دهید.

۳_ خواب مناسب و کافی داشته باشید

نداشتن خواب کافی یا خواب بی‌قرار و بی‌کیفیت با از دست رفتن حافظه ارتباط دارد. بزرگسالان باید ۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز به طور منظم بخوابند. اگر در خوابیدن مشکل دارید ( پرخوابی، کم‌خوابی، کابوس‌های شبانه) حتما باید یک متخصص در این باره مشورت کنید.

۴_ از نظر ذهنی فعال باشید

همانطور که فعالیت بدنی، جسم ما را تقویت می‌کند، فعالیت ذهنی نیز مغز ما را تقویت می‌کند و این فعالیت‌ها می‌توانند به جلوگیری از کاهش حافظه منجر شوند.جدول کلمات، مطالعه، ساز زدن و بازی‌های فکری می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند.

چه زمانی برای از دست رفتن حافظه خود به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر از دست رفتن حافظه بر توانایی شما برای انجام فعالیت‌های روزمره تاثیر می‌گذارد، اگر متوجه شده‌اید که حافظه شما به طور پیشرونده در حال کاهش است یا اگر یکی از اعضای خانواده یا دوستان از بابت حافظه شما نگران هستند، کمک گرفتن از یک متخصص بسیار مهم و حیاتی است. درمان این مسئله بستگی به این دارد که چه چیزی باعث از دست رفتن یا کاهش حافظه شما شده است.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما