شناسهٔ خبر: 67669598 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

همه چیز درباره ضارب ترامپ/ توماس متیو کروکس کیست؟

توماس متیو کروکس، جوان ۲۰ساله ساکن حومه بتپ پارک در پتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا بود؛ جایی که با محل سخنرانی ترامپ در این ایالت ۵۶ کیلومتر فاصله داشت. این فرد به یک کمیته وابسته به دموکرات‌ها به میزان ۱۵ دلار کمک مالی کرده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، جوان آمریکایی که اف‌بی‌آی او را عامل تیراندازی به دونالد ترامپ خواند، به عنوان رای دهنده به حزب جمهوری‌خواه ثبت نام کرده بود.

در شرایطی که رسما توماس متیو بروکس به عنوان عامل تیراندازی منجر به جراحت ترامپ اعلام شد، رسانه‌ها اطلاعاتی درباره ضارب منتشر کردند.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که توماس متیو کروکس، جوان ۲۰ساله ساکن حومه بتپ پارک در پتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا بود؛ جایی که با محل سخنرانی ترامپ در این ایالت ۵۶ کیلومتر فاصله داشت.
به گفته اف بی‌آی، او عامل تیراندازی به نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود و در تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد. در این حادثه، یک نفر از حاضران تجمع کشته و دو تن دیگر به شدت زخمی شدند.

ترامپ در نتیجه این تیراندازی از ناحیه گوش زخمی شد اما به گفته مقام‌های آمریکایی، حالش خوب است.

به نوشته سی‌ان‌ان، کروکس سال ۲۰۲۲ از دبیرستان بتل پارک فارغ التحصیل شد. او برای انتخابات ریاست جمهوری امسال، به عنوان جمهوری‌خواه نامش را ثبت نام کرده بود.

طبق اطلاعات «کمیسیون فدرال انتخابات»، یک فرد به نام توماس کروکس با همان آدرسی که از او در ایالت پنسیلوانیا ثبت شده، درسال ۲۰۲۱ به یک کمیته وابسته به دموکرات‌ها به میزان ۱۵ دلار کمک مالی کرده بود.

شبکه سی‌ان‌ان به سراغ پدر کروکس رفت تا از او درباره تیراندازی به ترامپ سوال کند اما او گفت که در تلاش است که بفهمد «چه خبر شده و اتفاقی داره می‌افته».

در همین رابطه میزان به نقل از بیانیه اف بی آی نوشت: اف‌بی‌آی توماس متیو کروکس ۲۰ ساله، اهل روستای باتل در ایالت پنسیلوانیا را به‌عنوان مظنون عامل سوء‌قصد به جان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ۱۳ جولای (۲۴ تیر) در شهر باتلر در ایالت پنسیلوانیا شناسایی کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تحقیقات فعال و در حال انجام است و از هر کسی که اطلاعاتی دارد که ممکن است به این تحقیق کمک کند درخواست می‌شود که عکس‌ها یا فیلم‌ها را به صورت آنلاین به این اداره ارسال کند.

کوین روژک، از افسران ویژه اف‌بی‌آی، گفت که کروکس هیچ مدرک شناسایی همراه نداشت و مظنون باید با استفاده از تکنیک‌های دیگر شناسایی می‌شد.

روژک گفت: در حال حاضر در حال بررسی تصاویر هستیم و سعی می‌کنیم دی‌ان‌ای او را بررسی کرده و تایید بیومتریک دریافت کنیم.

ده‌ها خودروی امنیتی در خارج از محل سکونت کروکس، که در پرونده ثبت نام رای‌دهی او درج شده بود، مستقر شدند.

این خانه در امتداد جاده‌ای در حومه پارک بتل، در حدود ۴۲ مایلی جنوب شهر باتلر قرار دارد.

افسران اداره مشروبات الکلی، تنباکو، اسلحه گرم و مواد منفجره در صحنه حضور داشته و یک گروه خنثی‌سازی بمب در محل اقامت کروکس حضور یافتند.

به گفته سرویس پایگاه داده لکسیسزنکسیز، کروکس به‌عنوان یک جمهوری‌خواه ثبت شده و در وضعیت رای فعال بود.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، به نظر می‌رسد مظنون تیراندازی در دبیرستان باتل پارک تحصیل کرده و در سال ۲۰۲۲ فارغ‌التحصیل شده بود.

هنوز انگیزه فرد تیرانداز مشخص نشده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

چندین منبع گفتند که فرد مسلح با یک تفنگ به سبک سلاح‌های AR از فاصله ۲۰۰ تا ۳۰۰ فوتی (۶۰ الی حدود ۱۰۰ متری) محل برگزاری گردهمایی، از موقعیتی بر روی سقف یک سوله در خارج از محیط امنیتی تیراندازی کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما