شناسهٔ خبر: 67661476 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تحلیل رویترز از ترور نافرجام ترامپ/ شکاف امنیتی نمایان شد

حمله به دونالد ترامپ سوالاتی را در مورد اینکه چگونه از نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری در مسیر مبارزات انتخاباتی محافظت می‌شود و چه چیزی باعث نقص امنیتی آشکار در گردهم‌آیی روز شنبه پنسیلوانیا شد، ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا در حالی که اطلاعات در مورد این حادثه هنوز پراکنده است، حداقل یک نفر که با بی.‌بی.‌سی مصاحبه کرده، گفت تلاش کرده است پلیس و سرویس مخفی ایالات متحده را در مورد بالا رفتن یک تک تیرانداز از ساختمان مجاور این گردهم‌آیی خارج از محیط امنیتی تجمع، آگاه کند، اما تلاشش بی‌فایده بود.

به گزارش رویترز ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری، در درجه اول توسط سرویس مخفی محافظت می‌شود.

در تمامی تجمعات مبارزات انتخاباتی ترامپ، پلیس محلی به سرویس مخفی کمک می‌کند تا محل برگزاری را ایمن کند. نیروهای سازمان‌های دیگر در وزارت امنیت داخلی، مانند اداره امنیت حمل و نقل، گاهی برای حفظ امنیت کمک می‌کنند.

رویترز نوشت: این کار آسانی نیست. بسیاری از گردهم‌آیی‌های ترامپ با حضور هزاران مخاطب، در فضای باز برگزار می‌شوند و ساعت‌ها ادامه می‌یابند. قبل از این گردهم‌آیی، ماموران محل برگزاری را برای یافتن بمب یا تهدیدات دیگر اسکن می‌کنند و ترامپ همیشه با یک کاروان قوی از نیروهای محافظتی وارد می‌شود.

مجریان قانون معمولا موانعی را به عنوان محیطی بسته ایجاد می‌کنند و از همه شرکت کنندگان می‌خواهند که برای ورود به محل برگزاری از یک فلزیاب عبور کنند. ماموران محافظ مسلح، تمام کیف‌ها و حتی کیف‌های شرکت‌کنندگان را جستجو می‌کنند.

با این حال، بر اساس گزارش‌های اولیه رسانه‌ها، به نظر می‌رسد که حمله روز شنبه توسط یک مرد مسلح مستقر در خارج از محیط امن انجام شده است.

یکی از شرکت کنندگان در این گردهم‌آیی که خواست نامش فاش نشود گفت، دیده که ۲ مامور سرویس مخفی پیش از مراسم بالای پشت بام ساختمان روبرویی بودند و همه جا را اسکن کردند.

سرویس مخفی مدت کوتاهی پس از تیراندازی گفت که تحقیقات را آغاز کرده و جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات را در جریان قرار داده است، اگرچه این آژانس بلافاصله به درخواست‌های بیشتر برای اظهار نظر در مورد پروتکل‌های خود پاسخ نداد.

در لحظاتی پس از مجروح شدن ترامپ، او به سرعت توسط پرسنل سرویس مخفی که یک سپر انسانی تشکیل داده بودند، محاصره شد، در حالی که ماموران سراپا مسلح با زره و تفنگ نیز به صحنه آمدند و به نظر می‌رسید که منطقه را برای تهدیدها بررسی می‌کنند.

311311

نظر شما