شناسهٔ خبر: 67665232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آموزش بوکس به دختران غزه

دختران غزه برای زندگی در جنگ و کسب جسارت بیشتر آموزش بوکس می بینند. غزه پیش از بمباران‌ و موشک‌باران‌های اسرائیل به خاطر زمین‌های بازی، فوتبال، تنیس، کاراته و فضاهای ورزشی خود معروف بود. اما اینک بیشتر این مراکز در حملات اسرائیل از بین رفته و با خاک یکسان شده اند.

صاحب‌خبر -

آموزش بوکس به دختران غزه زیر بمب و موشک

به گزارش تابناک به نقل از عصرایران؛ حمله اسرائیل به غزه بیشتر امکانات و مراکز ورزشی این منطقه را با خاک یکسان کرده است، اما یک مربی بوکس در یک اردوگاه که هیچ حفاظتی در برابر بمباران یا حملات هوایی اسرائیل ندارد، به دختران فلسطینی تمرین می‌دهد.

بنا بر این گزارش، باشگاه بوکس غزه که زمانی دختران در آن مشت می زدند، استقامت خود را افزایش می‌دادند و با هم دوست می شدند، تخریب شده است.

اسامه ایوب مربی بوکس غزه می‌گوید تمرین و آموزش‌های بوکس او به دختران کمک کرده تا بر ترس خود از جنگ غلبه کنند.

هیچ تجهیزات حفاظتی، حلقه یا کیسه‌های شنی برای تمرین در فضای آزاد و محل اقامت این دختران آواره در اردوگاه وجود ندارد و آنها مشت های خود را به دشک (تشک) و بالش (متکا) می زنند.

ایوب مربی بوکس غزه می‌گوید: "آنها دیگر به خیابان‌ها می‌روند. شب‌ها بیرون می روند. شخصیت قویتری پیدا کرده و حتی خانواده‌های آنها نیز متوجه بهبود آنها شده‌اند".

او افزود: "دختران مصمم اند، رضایت دارند و شجاع شده اند. اوایل از جنگی که در آن زندگی می کنیم، می ترسیدند اما از بوکس بهره زیادی بردند".

غزه پیش از بمباران‌ و موشک‌باران‌های اسرائیل به خاطر زمین‌های بازی، فوتبال، تنیس و کاراته خود معروف بود. اما اینک بیشتر این مراکز در حملات اسرائیل از بین رفته و با خاک یکسان شده اند.

تلاش برای شروع مجدد ورزش حتی خارج از خانه در غزه خطرناک است.

به گفته مقامات فلسطینی در روز سه شنبه گذشته یک موشک اسرائیلی به مسابقه فوتبال در یک اردوگاه چادری اصابت کرد و 29 نفر را کشت.

با این حال این دختران بوکسور رویای مسابقات بین المللی در خارج را به سر دارند.

نظر شما