شناسهٔ خبر: 68154199 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تقدیر معاون سازمان انرژی اتمی از مدال‌آوران المپیاد بین‌المللی علوم هسته‌ای در فیلیپین

زهرا اصغری

با حضور سیدامیرحسین فقهی، معاون سازمان انرژی اتمی و رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و جمعی از مدیران پژوهشگاه از مدال‌آوران نخستین المپیاد بین‌المللی علوم هسته‌ای ویژه دانش آموزان که در کشور فیلیپین برگزار شد، تقدیر به عمل آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در این مراسم معاون سازمان انرژی ضمن تاکید بر کار بزرگ دانش‌آموزان کشورمان و حمایت همه جانبه از آن‌ها، ضمن ابراز تشکر از والدین و مربیان این افتخارآفرینان کشورمان، این تجربه نخست را کاری ارزشمند و مهم از سوی دانش‌آموزان ایرانی با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی بر صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی دانست.

فقهی همچنین ضمن مهم دانستن حفظ ارتباط به‌وجود آمده، این مدال‌آوران را جزوی از خانواده هسته‌ای کشورمان دانست و بر حضور آن‌ها در برخی پروژه‌های ملی تاکید کرد.

گفتنی است تیم چهار نفره جمهوری اسلامی ایران که با مدیریت و راهبری پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در نخستین المپیاد بین‌المللی علوم هسته‌ای ویژه دانش آموزان ۱۵ تا ۲۰ سال در فیلیپین شرکت کرد، موفق به کسب یک مدال نقره و ۳ مدال برنز این رقابت ها شد. سید ابوالفضل مهدئی از میان ۵۴ نفر از ۱۴ کشور جهان موفق به دریافت مدال نقره شد و سید محمد سجادیان، شایان رضازاده و آیدا بینا نیز مدال برنز کسب کردند.

انتهای پیام

نظر شما