شناسهٔ خبر: 67661464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان خبر داد

تشدید نظارت دامپزشکی بر کشتار بهداشتی دام در ایام تاسوعا و عاشورا

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از تشدید نظارت دامپزشکی بر کشتار بهداشتی دام در ایام تاسوعا و عاشورا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، محمد خلیلی‌وند اظهار کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به منظور حفظ سلامت گوشت دام‌های قربانی و به تبع آن سلامت مصرف‌کنندگان و تأمین بهداشت عمومی در روزهای تاسوعا و عاشورا اجرا می‌شود.

وی از ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار بهداشتی دامپزشکی به همین منظور خبر داد و افزود: ۶۹ اکیپ ثابت و سیار نظارتی بهداشتی در این ایام در استان فعال هستند و ۳۳ دکتر دامپزشک، ۵۸ بازرس بهداشتی به همراه ۱۵ ناظر شرعی حضور دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به آمادگی لازم کشتارگاه‌های دام استان برای پذیرش دام‌های قربانی و همچنین پیش‌بینی خودروی سردخانه‌دار برای حمل لاشه‌های دام‌های قربانی، گفت: پرسنل فنی دامپزشکی اعم از دکتر دامپزشک، کارشناسان، کاردان‌ها و تکنیسین‌های دامپزشکی و بهداشت گوشت به همراه ناظران شرعی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت شش صبح تا ۱۴ در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار فعالیت می‌کنند.

وی از حضور کشیک ثابت در شبکه‌های دامپزشکی استان به منظور پاسخگویی تلفنی و هماهنگی بین شهروندان و اکیپ‌های عمل کننده در سطح شهر خبر داد و بیان کرد: رؤسای ۱۷ شبکه دامپزشکی استان بر حسن اجرای تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های کشتاری نظارت مستمر دارند.

خلیلی‌وند با تاکید بر لزوم آگاهی شهروندان از خطر بیماری‌های مشترک دام و انسان به‌خصوص (تب کریمه کنگو، بروسلوز و کیست هیداتید) افزود: رعایت نکات بهداشتی هنگام ذبح بسیار حائز اهمیت است و افراد در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی ممکن است به بیماری‌های خطرناک مبتلا شوند.

وی خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۱۵۱۲ در سطح استان کرمان پذیرای هر گونه گزارش شهروندان درخصوص تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی است و با متخلفان برابر ضوابط، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

نظر شما