شناسهٔ خبر: 67660682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نایب رئیس جنبش حماس خطاب به نتانیاهو:

کور خواندی ضیف زنده است و صدای تو را می‌شنود و ...

نایب رئیس جنبش حماس در نوار غزه ضمن تکذیب ادعاهای «بنیامین نتانیاهو» درباره هدف قرار دادن «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، تاکید کرد: «به نتانیاهو می‌گوییم کور خواندی و شکست خوردی. محمد ضیف الان صدای تو را می‌شنود و حرف‌های دروغ و بی‌اساست را مسخره می‌کند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، «خلیل الحیه»، نایب رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه شامگاه شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امیدوار بود که در کنفرانسی اسفبار پیروزی دروغین خود را اعلام کند و در همین راستا مدعی شد که محمد ضیف و رافع سلامه را ترور کرده است و در عین حال، اذعان کرد که ما از سرنوشت آنها خبری در دست نداریم و این نشانه آشکاری از شکست این حمله دروغین و تلاشی از سوی ارتش جنایتکار برای توجیه جنایت‌های خود علیه ملت ما است.

ادعاهای دروغین

وی اعلام کرد: ادعاهای رژیم صهیونیستی و نتانیاهو ادعاهایی دروغین هستند و مطمئن هستیم و تاکید می‌کنیم که با وجود درد و رنج‌هایی که به خاطر شهادت و زخمی شدن دهها نفر تحمل می‌کنیم، خون محمد ضیف از خون کوچکترین کودک فلسطینی با ارزش‌تر نیست.

این رهبر حماس خاطرنشان کرد: ادعای هدف قرار دادن رهبران ما در اینجا و آنجا توجیهی سخیفانه برای کشتار زنان وکودکان و هر شهروند فلسطینی در غزه یا کرانه باختری یا هر جای دیگر است.

الحیه تاکید کرد: مقاومت و ملت ما پایداری خود در غزه را ثابت کرده و نشان داده‌اند که ارتش صهیونیستی بازیچه‌ای بیش نیست و هر جایی به آن حمله می‌کنند و تانک‌های آن را تبدیل به آهن پاره می‌کنند و این ارتش ضعیف می‌خواهد اعتبار از دست رفته خود را بازیابد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با کشتار بیشتر فلسطینیان سعی دارد به جهانیان بگوید که جنگ می‌کند و از سوی دیگر، با این کار می‌خواهد طرف‌های میانجی را به زحمت بیندازد و بر روی پایگاه مردمی فشار بیاورد؛ چرا که گمان می‌کند می‌تواند با این کار دست به قتل عام بزند و با تحمیل گرسنگی، ملت فلسطین را مجبور به عدم حمایت از مقاومت کند.


از آزادی و کرامت دفاع می‌کنیم

خلیل الحیه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما مطمئن هستیم ملت ما که از 76 سال پیش تاکنون مبارزه و از آزادی و کرامت خود دفاع می‌کنند و می‌خواهند رویایشان در زمینه آزادی و تحقق حق بازگشت را به واقعیت تبدیل کنند، امکان ندارد که تسلیم شوند.

براساس مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی افزود: تمامی تلاش‌ها برای حذف پایگاه مردمی مقاومت به شکست خواهد انجامید و دشمن صهیونیستی در مقابل جهانیان نشان داد که دنبال توافق نیست و این بر همگان مشخص است که نتانیاهو در آستانه سخنرانی در کنگره می‌خواهد دستاورد و تصویری از پیروزی خیالی که 9 ماه دنبال آن بوده و هنوز به آن ست پیدا نکرده است، برای خود بسازد.

نرمش نشان دادیم

نایب رئیس حماس در نوار غزه خاطرنشان کرد: ما در برابر دشمن مقاومت می‌کنیم و دشمن عنصری بیگانه است، اما نتانیاهو فکر می‌کند که با این کار می‌تواند ما را مجبور به کاری کند که نمی‌خواهیم و این خیالی بیش نیست.

وی افزود: حماس در تمامی مراحل مذاکرات از خود نرمش نشان داده است و ما مطمئن هستیم که این موضعی است که باید می‌گرفتیم و ربطی به اعمال فشار ندارد، بلکه مبتنی بر باور ما برای احقاق حقوق حقه ملت فلسطین است.

الحیه تاکید کرد: نتانیاهو در این بازه زمانی دست به جنایت می‌زند و ما از تمامی ناظران در سراسر جهان و در راس آنها طرف‌های میانجی انتظار داریم که به جهانیان بگویند که نتانیاهو با سرنوشت منطقه و توافق آتش‌بس بازی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی حرف‌های بایدن در کنفرانس مطبوعاتی را با سخنان نتانیاهو مقایسه کند، می‌بیند که تفاوت زیادی با هم دارند و نتانیاهو نمی‌خواهد به توافق دست پیدا کند و توجهی به اسرای صهیونیست ندارد.

دروغ های نتانیاهو

این رهبر حماس در ادامه اعلام کرد: نتانیاهو ادعا می‌کند که 125 نفر از اسرای صهیونیست را بازگردانده‌اند و البته بهتر بود که می‌گفت از طریق مذاکرات این اسرا را بازگردانده‌ایم و این را هم قبول دارد که 120 نفر از این اسرا هنوز در اسارت هستند، اما باید به صهیونیست‌ها می‌گفت که دهها نفر از این اسرا را کشته است که شاید بیش از نصف و حتی دو سوم آنها را شامل شود.

وی جهانیان را به توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین فرا خواند و تاکید کرد: ما و ملت‌مان پایدار و به حول و قوه الهی ثابت قدم هستیم و می‌خواهیم اهداف ملت‌مان را در زمینه توقف تجاوزات مستقیم و تحقق مبادله‌ای جدی و منصفانه محقق کنیم.

بر هم زدن معادلات

خلیل الحیه در بخش پایانی سخنان خود اعلام کرد که نتانیاهو می‌خواهد معادلات را بر هم بزند و شروط جدیدی وضع کند که این نشانه آشکاری از مخالفت وی با توافق و عدم تمایلش برای بازگرداندن اسرای صهیونیست است و نمی‌خواهد این جنگ دیوانه وار در منطقه و علیه ملت فلسطین را متوقف کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی گزینه‌ها روی میز مقاومت است، اما هر چه را نتانیاهو می‌خواهد به او نمی‌دهیم و با احساس مسؤولیت زمینه تحقق اهداف ملت‌مان را فراهم خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: ما همچنان از ملت خود در میدان دفاع خواهیم کرد و مقاومت فلسطین و گردان‌های القسام در کنار دیگر گروه‌های مقاومت مردانه و دلاورانه از ملت خودشان دفاع خواهند کرد.

نایب رئیس حماس در نوار غزه با اشاره به اینکه پایگاه مردمی مقاومت سمبل ثبات و پایداری است، اعلام کرد: ما ملتی مقاوم هستیم که مقاومت قهرمان و شجاعی داریم و مردم ما هم از این مقاومت حمایت می‌کنند و رهبران باتجربه و خبره سعی در تحقق خواسته‌های ملت‌شان را دارند.

این مصاحبه پس از آن انجام گرفت که رژیم صهیونیستی در جنایت شنبه خود در منطقه مواصی خان یونس واقع در جنوب نوار غزه 90 فلسطینی را شهید و 300 نفر دیگر را زخمی کرد. مقامات صهیونیستی مدعی شده بودند که هدف از این حمله ترور محمد ضیف فرمانده گردان‌های القسام است، اما بعدا اذعان کردند که از سرنوشت وی پس از این حمله اطلاعی ندارند.

نظر شما