شناسهٔ خبر: 67659930 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اگر زیاد نمک بخورید به دیابت مبتلا می شوید

مصرف بیش از حد تعادل سدیم، باکتری‌های روده را مختل می‌کند، منجر به التهاب روده می‌شود و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، تحقیقات نشان می‌دهد فقط کربوهیدرات‌ها و قندها نیستند که می‌توانند بر ایجاد بیماری دیابت نوع ۲ تأثیر بگذارند، بلکه زیاده‌روی در مصرف نمک هم سبب ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند مصرف سدیم را کنترل کنید و در صورت امکان استفاده از این ماده را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید؛ زیرا مطالعات اخیر مصرف زیاد سدیم (نمک) را با احتمال بیشتر ابتلا به دیابت نوع ۲ در طی ۱۲ سال اخیر مرتبط می‌داند. افزایش شیوع جهانی دیابت نوع ۲ یک نگرانی جدی و یکی از علل اصلی مرگ و میر است. هر سال بیش از ۱ میلیون نفر به علت دیابت، جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش بهداشت نیوز، پیش‌بینی می‌شود آمار ابتلا به دیابت نوع ۲ تا سال ۲۰۳۰، به حدود ۷هزار مورد در هر ۱۰۰هزار نفر افزایش یابد. از همین رو به افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند، مانند افراد چاق و بالای ۴۵ سال، اغلب توصیه می‌شود که مصرف قند خود را محدود کنند، یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند و به طور منظم ورزش کنند.

به گفته متخصصان تغذیه، استفاده زیاد نمک می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را از طریق اثرات آن بر وزن، فشار خون، متابولیسم و التهاب افزایش دهد. هم‌چنین مصرف بیش از حد تعادل سدیم، باکتری‌های روده را مختل می‌کند، منجر به التهاب روده می‌شود و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد. التهاب می‌تواند به سلول‌ها و بافت‌های بدن آسیب برساند و منجر به مقاومت در برابر انسولین و اختلال در متابولیسم گلوکز شود.

منبع:عصرایران

نظر شما