شناسهٔ خبر: 67659608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کمیته‌ای برای نخواستن بایدن

بایدن فعلا کمپین‌های دموکرات‌هایی را که می‌خواهند او را از کاندیداتوی حزب برکنار کنند، شکست داده اما دموکرات‌ها که همبستگی خوبی دارند و عمدتا از کهنه‌کارهای دولت‌های اوباما و بیل کلینتون هستند.

صاحب‌خبر -

 آکسیوس در گزارشی می‌نویسد: این افراد در حال برگزاری نظرسنجی‌ها ، لابی‌گری با روسای جمهور پیشین، ارتباط برقرار کردن با سران دموکرات، ساماندهی حامیان مالی و صحبت با خود بایدن آن هم به روشی کاملا مرسوم هستند تا او را به کناره‌گیری ترغیب کنند.

آنها کمیته‌ای غیررسمی برای برکناری رئیس جمهور هستند و ماموریتشان، بیرون کشیدن بایدن از رقابت‌های انتخاباتی است که هر چه سریعتر رخ دهد، بهتر است.

  این مساله مهم است؟

این شبکه ضد بایدن هر روز محکمتر و قوی‌تر می‌شود و نظرسنجی‌های آن نشان می‌دهد که دموکرات‌ها می‌خواهند با کنار گذاشتن بازنده‌های قطعی، به برندگان بزرگی با یک کاندیدای جدید برسند. برخی از حامیان مالی دموکرات‌ها به دنبال تعهد جدی مالی برای هر کسی بجز بایدن هستند.

این دسته از دموکرات‌ها، رقابت انتخاباتی کنونی را جدی می‌بینند. تنها سه ایالت مهم هستند که شامل ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیاست. اینها همان ایالاتی هستند که باعث پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ شدند.

این افراد همچنین راه حلی مشخص و واضح دارند؛ اینکه زیبایی‌های حمایت از بایدن یا حتی کامالا هریس، معاونش را فراموش کنید و با بی رحمی تمام دو نفر را که به احتمال زیاد می‌توانند در این سه ایالت پیروز شوند، بیابید.

این چطور کار می‌کند؟

دموکرات‌های ضد بایدن پیامک، ایمیل و نظرسنجی رد و بدل می‌کنند، با سایر دموکرات‌ها در تلویزیون و شبکه ایکس به مباحثه می‌پردازند، داستان منتشر می‌کنند و با خبرنگاران و ستون نویس‌های همراستای خود مانند «ازرا کلین» و «مت ایگلسیاس» به استدلال‌ها می‌پردازند.

بسیاری با قانونگذاران صحبت می‌کنند تا رهبران خود را به منظور اعمال فشار بر بایدن و حلقه نزدیکانش متقاعد کنند. آنها می‌دانند که بایدن و خانواده‌اش به نظر از موضع خود پایین نمی‌آیند، برای همین امیدوارند که بتوانند از نیرویی مشترک توسط اوباما، کلینتون‌ها، شومر، جفریز و پلوسی برای این کار کمک بگیرند.

اعضای این کمیته فرعی به ما می‌گویند که هیچ دست، دستور و کنترل پنهانی وجود ندارد. بجای آن، اینها افرادی هستند که با هم در کارزارهای انتخاباتی گذشته کار کرده‌اند.

یکی از عوامل کلیدی گفت: «همه یکدیگر را می‌شناسند و برای اوباما یا کلینتون کار کرده‌اند.»

«جیمز کارویل» که به بیل کلینتون برای رسیدن به ریاست جمهوری کمک کرده بود، گفت کلینتون و اوباما با دیده نشدنشان پس از توئیت حمایتی از بایدن آن هم یک روز پس از مناظره او با ترامپ پیام روشنی دریافت کردند.

کارویل افزود: «سکوت خود شکلی از صدای بلند گفتار است.»

سی.ان.ان هم گزارش کرد که اوباما به صورت محرمانه با نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا درباره نگرانی‌هایی درباره قابلیت‌های بایدن صحبت کرده است.

بررسی واقعیت

کسی نمی‌داند که این کارزار فشار کارایی دارد یا خیر. همه چیز به بایدن بستگی دارد، کسی که نمایندگان حزب را کنترل می‌کند و در صورت ماندن در رقابت‌ها نباید شکست بخورد و اصلا هم مهم نیست که چقدر چشم انداز تیره برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر وجود دارد.

تصویر بزرگ

«تقدیرگرایی» و «احساس استعفا» گریبان حزب را گرفته است. یکی از اعضای کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری کلینتون می‌گوید: «نزدیکان کلینتون وحشت زده شده‌اند. اما همه این افرادی که سابقه کار را دارند، کمکی نمی‌کنند. تنها کاری که به نظر می‌رسد این است که بایدن‌ را بیشتر به حال خودش رها می‌کنند.»

در یکی از به اصطلاح «اعتصاب حامیان مالی»، عنوان شده که دیگر پولی به بایدن نمی‌دهند و منابع و کمک‌های مالی خود را به سمت کارزارهای سنا و مجلس نمایندگان که مانعی بر سر پیروزی ترامپ است، روان کرده‌اند.

 این کمیته شامل افراد زیر است:

- معاون‌های سابق اوباما؛ رابطه تیره بایدن و اوباما به معاون‌های آنها شامل دیوید اکسلرود (استراتژیست اصلی اوباما) و اعضای گروه «پادکست نجات آمریکا» بر می‌گردد. بایدن بارها اکسلرود را «سخیف» نامیده و او را نادیده گرفته بود.

اکسلرود می‌گوید: «بایدن یک چهره تاریخی است و اگر همچنان به ماندن تاکید کند و رقابت را ببازد، خیلی چیزها لکه‌دار می‌شود و از بین می‌رود. افراد پیرامون او چندین و چند سال تجربه حضور در کارزارهای انتخاباتی دارند. آنها می‌دانند که چطور داده‌ها را تفسیر کنند. اوضاع را چطوری رصد کنند. سوال این است که آیا توجه آنها به بایدن می‌تواند اصل موضوع را پنهان کند یا خیر؟»

- مشاوران سابق کلینتون؛ جیمز کارویل نیز گفته که یک کاندیدای جدید محتمل است خواه خود رئیس جمهور به آن اذعان کند یا نه. حفظ بایدن در رقابت‌های انتخاباتی یک گزینه احمقانه برای آینده کشور است.

- دموکرات‌های منتخب؛ فشار گسترده از سوی اعضای برجسته گروه دموکرات در حال شکل گیری است. یکی از سناتورهای دموکرات «پیتر ولش» از ورمونت و ۱۷ دموکرات دیگر از مجلس نمایندگان آمریکا علنا خواستار کناره گیری بایدن شده‌اند. تعداد زیادی از کاخ سفید به دلیل تحت فشار قرار دادن آنها برای حمایت از رئیس جمهوری که به نظر آنها غیرقابل انتخاب است، خشمگین هستند.

- دموکرات‌ها از ایالت‌های چرخشی؛ اینها واقعا مایه نگرانی هستند. دموکرات‌های آسیب پذیری که دیدگاهی مشخص درباره دورنمای ریاست جمهوری دارند. این دموکرات‌ها اگر کرسی‌هایشان را در معرض خطر ببینند، بایدن را کنار می‌گذارند.

- حامیان مالی؛ جورج کلونی که ماه گذشته عنوان بزرگترین گردآورنده کمک مالی در تاریخ حزب دموکرات را به خود اختصاص داد، صدای پیشرو تعداد گسترده‌ای از هالیوود است که می‌خواهند بایدن به نامزدی خود پایان دهد. این گروه شامل «رید هستینگ»، موسس نتفلیکس و «آری امانوئل»، مدیر اجرایی شرکت اندور و برادر رام امانوئل، سفیر آمریکا در ژاپن هستند.

- لیبرال‌های آخر وقتی؛ استفن کولبرت که در مارس یک گردهم آیی برای جمع آوری حمایت مالی از بایدن را در رادیو سیتی برگزار کرد، قویا پیشنهاد داد که بایدن باید کناره گیری کند و یان استوارت نیز به شدت خواستار کاندیداتوری شخص دیگری است.

تام فریدمن و نیک کریستوف هم در ستون خود در نیویورک تایمز خواستار کناره گیری بایدن شدند.

نیویورک تایمز همچنین در گزارشی نوشت، برخی از معاون‌ها و مشاوران دیرینه بایدن به شدت متقاعد شده‌اند که او باید رقابت‌های انتخاباتی را کنار بگذارد و در روزهای اخیر هم تلاش دارند تا راه‌هایی را برای متقاعد کردن بایدن برای بر کناره گیری در نظر بگیرند.

دو تن از معاون‌های سابق بایدن شامل کیت بدینگفیلد، مدیر وقت ارتباطات کاخ سفید و جن ساکی، سخنگوی وقت کاخ سفید پیشنهاد کرده‌اند که هریس جانشین شود اما هیچکدامشان خواستار کناره گیری بایدن نشده‌اند اما استراتژی کارزار او را زیر سوال برده و گفته‌اند که او باید به دنبال راهی منسجم برای پیروزی باشد.

 

نظر شما