شناسهٔ خبر: 67659574 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ضارب کشته شده است

تیراندازی به دونالد ترامپ در یک مراسم انتخاباتی؛ رئیس جمهور سابق آمریکا مجروح شد/ ۲ نفر کشته شدند + فیلم

خبرگزاری فارس

رسانه‌های آمریکایی از شلیک به سمت دونالد ترامپ در ایالت پنسیلوانیا و اصابت گلوله به گوش سمت راست او خبر دادند. در این حادثه، ۲ نفر کشته شدند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های آمریکایی از شنیده شدن صدای شلیک به هنگام سخنرانی دونالد ترامپ در ایالت پنسیلوانیا و سپس به زمین خوردن ترامپ خبر دادند.

شبکه سی‌ان‌ان خبر داد که ماموران سرویس مخفی آمریکا، دونالد ترامپ را پس از اینکه در تجمعی در پنسیلوانیا روی زمین افتاد، به‌سرعت از صحنه خارج کردند.

<div id="video-display-embed-code_1373230" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/921176/1373230?width=800&height=300"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_1373231" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/921176/1373231?width=800&height=300"></script></div>

قبل از سقوط ترامپ چند صدای شلیک شنیده شد. سپس ماموران به او کمک کردند بایستد و صورتش خونی بود.

طبق این گزارش او به طرف جمعیت فریاد می‌زد و مشتش را بالا می‌گرفت، سپس ماموران او را به یک وسیلۀ نقلیه منتقل و از محل خارج کردند.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، یک فرد به سمت ترامپ شلیک کرده، اما گلوله به گوش سمت راست او اصابت کرده و تنها موجب خون‌ریزی شده است.

تیراندازی به دونالد ترامپ در یک مراسم انتخاباتی؛ رئیس جمهور سابق آمریکا مجروح شد/ ۲ نفر کشته شدند + فیلم

برخی منابع نیز نوشته‌اند که فرد تیرانداز کشته شده است؛ پسر ترامپ نیز در شبکه اجتماعی ایکس، این حادثه را تروریستی خوانده است.

روزنامه واشنگتن پست نیز اعلام کرد که علاوه بر فرد تیرانداز، یک نفر دیگر نیز هدف شلیک قرار گرفته و کشته شده است.

در این میان «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات‌ها در مجلس سنا نیز در اولین واکنش گفت که از این واقعه شوکه شده و از اینکه ترامپ سالم است، خوشحال است. او گفت: «خشونت سیاسی به هیچ وجه پذیرفته نیست و هیچ جایگاهی در کشورمان ندارد».

ضارب ترامپ شناسایی شد

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که پلیس نیویورک اقدام به افزایش تدابیر امنیتی در خیابان وال استریت، میدان فولی و ساختمان شهرداری این شهر و همچنین اطراف برج ترامپ کرده و تعداد گشتی‌ها را افزایش داده است.

اما در خصوص فرد ضارب، به گفته اداره پلیس باتلر، او «مارک ویولت» نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است. او پیش از این کار در صفحه یوتیوب خود با انتشار ویدئویی گفته بود: «عدالت در راه است».

دادستان منطقه «باتلر» نیز به شبکه سی ان ان گفت که فرد ضارب با سلاح تک تیرانداز و از ساختمانی مقابل جایگاه سخنرانی ترامپ اقدام به شلیک کرده است.

این فرد با شلیک تک تیرانداز سرویس مخفی آمریکا کشته شده است.

نظر شما