شناسهٔ خبر: 67661178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

تیراندازی در حین سخنرانی انتخاباتی؛

تیراندازی در تجمع انتخاباتی ترامپ دو کشته بر جای گذاشت/ ترامپ زخمی شد/ ترامپ: گلوله به گوش راستم اصابت کرد + فیلم و عکس

سخنرانی انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در ایالت پنسیلوانیا به دلیل تیراندازی متوقف شد و خبرها حاکیست که او جراحت سطحی پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از نیویورک پست، این تیراندازی بامداد یکشنبه در حین سخنرانی ترامپ در «باتلر» پنسیلوانیا رخ داد و ماموران «سرویس مخفی» آمریکا وی را تحت حفاظت گرفته و از محل خارج کردند.

تصاویر ویدیویی و عکس‌ها نشان می‌دهد که صورت ترامپ خونین شده است. وی در حالی که توسط محافظان از زمین بلند شد، دست‌هایش مشت کرده و تکان داد.

دیلی میل نوشت که به نظر نمی رسد جراحت ترامپ جدی باشد.

<div id="video-display-embed-code_302995" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.598.ir/fa/news/play/embed/538639/302995?width=400&height=300"></script></div>

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از دیلی میل، ریچارد گلدفینگر دادستان باتلر بامداد یکشنبه گفت که بر اساس گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که یک و «احتمالا ۲» نفر کشته شده باشند.

وی افزود که به نظر می‌رسد، کسی که کشته شده، «فردی از میان جمعیت» بوده باشد.

واشنگتن پست نیز تاکید کرده که یک نفر در این تجمع کشته شده است.

در همین حال، رسانه‌های نوشتند، شاهدان می‌گویند از یک نفر شنیدند که فریاد می‌زد عامل تیراندازی کشته شد.

ترامپ: گلوله به گوش راستم اصابت کرد

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از سی. ان. ان، ترامپ یکشنبه در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی خودش «سوشال تروث» نوشت: می‌خواهم از سرویس مخفی آمریکا و همه نیروهای مجری قانون بخاطر واکنش سریع به تیراندازی که تازه در شهر باتلر در پنسیلوانیا رخ داد، تشکر کنم.

<div id="video-display-embed-code_302993" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.598.ir/fa/news/play/embed/538639/302993?width=400&height=300"></script></div>

وی افزود: مهمتر از هر چیزی، می‌خواهم به خانواده فردی که در این گردهمایی انتخاباتی کشته شد، تسلیت بگویم؛ و همچنین به خانواده فرد دیگری که بشدت مجروح شده است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: باورنکردنی است که چنین اتفاقی در کشور ما رخ می‌دهد. در حال حاضر، هیچ چیزی درباره ضارب که اکنون مرده است، مشخص نیست.

ترامپ خبر داد: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد. وقتی صدای وزوز و شلیک گلوله شنیدم، فورا متوجه شدیم که اتفاقی پیش آمده است و بلافاصله احساس کردم که گلوله پوستم را شکافت. خون زیادی از من رفت. بنابراین، آن موقع فهیدم که چه رخ داده است. خدا آمریکا را حفظ کند.

تیراندازی در تجمع انتخاباتی ترامپ دو کشته بر جای گذاشت/ ترامپ زخمی شد/ ترامپ: گلوله به گوش راستم اصابت کرد + فیل م و عکس

ترامپ شنبه به وقت محلی برای سخنرانی انتخاباتی به شهر باتلر در ایالت پنسیلوانیا رفت که وقوع تیراندازی سخنان وی را قطع و باعث هراس و وحشت در این تجمع شد.

مقام‌های آمریکایی گفتند که در این حادثه عامل تیراندازی و یکی از حاضرین در تجمع کشته شدند.

بنا بر اعلام مسئولان آمریکا، آنها این تیراندازی به عنوان سوءقصد به جان ترامپ بررسی می‌کند.

بسیاری از مقام‌های سابق و فعلی آمریکایی و همچنین مسئولان خارجی این تیراندازی را محکوم کردند.

<div id="video-display-embed-code_302994" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.598.ir/fa/news/play/embed/538639/302994?width=400&height=300"></script></div>

خشونت‌های مسلحانه در آمریکا مساله نگرانی‌کننده و معمول بوده و تعداد سلاح در این کشور بیشتر از جمعیت آن است.

سازمان «آرشیو خشونت مسلحانه» سال گذشته میلادی بیش از ۴۰ هزار مورد مرگ بر اثر سلاح گرم را ثبت کرده است. تلاش برای محدود کردن سلاح در این کشور همواره با مخالفت‌های در میان سیاستمداران و لابی‌های سلاح روبرو بوده است.

این در حالی است که دیوان عالی آمریکا اخیرا با صدور حکمی یک قانون فدرال را که مالکیت سلاح گرم را برای عاملان خشونت‌های خانگی منع می‌کند، تایید کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از تصمیم دیوان عالی استقبال کرد و گفت: بر اساس این رای، بازماندگان خشونت‌های خانگی می‌توانند همچون سه دهه گذشته از حمایت‌های حیاتی برخوردار باشند.

وی افزود که همچنان «قاطعانه متعهد است» که به خشونت علیه زنان پایان دهد و کنگره را بر آن خواهد داشت تا «همه‌گیری خشونت مسلحانه را که جامعه ما را از هم گسیخته است، پایان دهد.»

نظر شما