شناسهٔ خبر: 67658585 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

دلا فوئنته: فقط در این صورت انگلیس را می‌بریم!

لوئیس دلا فوئنته، سرمربی تیم ملی اسپانیا، معتقد است اگر تیمش نسبت به بازی‌های گذشته عملکرد بهتری داشته باشد، می‌تواند قهرمانی یورو را به دست بیاورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه فینال یورو ۲۰۲۴، لوئیس دلا فوئنته، سرمربی تیم ملی اسپانیا، در نشست خبری تیمش صحبت کرد و نکاتی را در مورد وضعیت لاروخا و انتظارات خود از تیم بیان کرد. او اطمینان و آرامش خود را پیش از این دیدار مهم ابراز و تاکید کرد که باید نسبت به بازی‌های گذشته، نمایش بهتری داشته باشند.

دلا فوئنته در مورد فینال گفت: «باید با آرامش با آن رویارویی کرد. بازیکنان فوتبال قبلاً در بسیاری از فینال‌ها بازی کرده‌اند، اما تعداد کمی در یک فینال یورو حضور داشته‌اند. باید آرام بود و از آن لذت برد. من از حضور در یک فینال یورو هیجان‌زده‌ام. بسیار آرام و هیجان‌زده برای بازی.»

او در مورد بازگشت به استادیوم المپیک گفت: «وقتی اینجا بودیم، گفتیم که بازگشت به برلین چقدر خوب است. ما دو تا از بهترین تیم‌های اروپا هستیم و به همین دلیل در فینال بازی می‌کنیم. نکته اصلی تمرکز و عدم اشتباه است. ما در یک لحظه استثنایی برای بازی در فینال قرار داریم.»

2053645

سرمربی اسپانیا ادامه داد: «امروز روزی است که خواسته‌هایم از بازیکنان کمتر از همیشه است چون می‌دانم آنها همه تلاش‌شان را انجام خواهند داد. من به چهره‌های آن‌ها نگاه می‌کنم و فقط از آن‌ها می‌خواهم که از آنچه که به دست آورده‌اند لذت ببرند، یعنی بازی در یک فینال. من به آینده فکر نمی‌کنم. وجود ندارد. من فقط به رسیدن به بازی در بهترین حالت ممکن فکر می‌کنم. بازیکنان شور و هیجان زیادی ایجاد کرده‌اند. هیچ‌کس چیزی به این تیم نداده است، آن‌ها خودشان آن را به دست آورده‌اند. یک حال و یک آینده بزرگ داریم. دیدن یک کشور که همه تلاشش را برای قهرمانی انجام می‌دهد، چیزی شگفت‌انگیز است.»

او تاکید کرد: «ما فقط روی خودمان تمرکز می‌کنیم و نه روی آنچه که گفته می‌شود. اگر بالاتر از سطح بازی‌های گذشته نباشیم و بیشتر تمرکز نکنیم، نمی‌توانیم برنده شویم، اما می‌دانم که خواهیم بود. با احترام کامل به انگلیس، اما اگر آنطور که گفتم باشیم، به جام خواهیم رسید. این یک بازی بسیار نزدیک خواهد بود.»

دلا فوئنته سپس گفت: «اگر ما اسپانیا نباشیم، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. ما باید خودمان باشیم و از سبک بازی خودمان استفاده کنیم. یکی از نقاط قوت ما همین است، شوت‌های زیاد و نشان دادن سبک بازی‌مان. ما می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم، هرچند که قبلاً بخشی از آن تاریخ را ساخته‌ایم.»

او درباره غایبان افزود: «می‌خواهم از پدری و آیوزه که نمی‌توانند در فینال حضور داشته باشند تشکر کنم. گاوی بازیکن بیست و هفتم تیم ما است. او تمام روز با ما خواهد بود.»

نظر شما