شناسهٔ خبر: 67663312 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

قبلاً تاریخ‌سازی کردیم و این بار هم این کار را می‌کنیم/ امروز از بازیکنانم چیزی نمی‌خواهم؛ کافی‌ست خودشان باشند!

سرمربی تیم ملی اسپانیا امیدوار است که تیمش مانند همیشه بازی کند تا بتواند از سد انگلیس عبور کرده و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

صاحب‌خبر -

تیم‌های ملی اسپانیا و انگلیس امشب در المپیاشتادیون برلین به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف قهرمان یورو ۲۰۲۴ مشخص شود. لوئیس دلافوئنته، سرمربی لاروخا پیش از این دیدار حساس و تماشایی در کنفرانس خبری حضور یافت تا به بررسی وضعیت تیمش بپردازد.

دلافوئنته گفت: «باید با آرامش به فینال برویم. بازیکنان قبلاً در بسیاری از فینال‌ها بازی کرده‌اند، اما تعداد کمی از آنها در یک فینال یورو حضور داشته‌اند. باید آرام بود و از آن لذت برد. من از حضور در فینال یورو هیجان‌زده‌ام. بسیار آرام و هیجان‌زده برای بازی. وقتی اینجا بودیم گفتیم که بازگشت به برلین چقدر خوب است. ما دو تا از بهترین تیم‌های اروپا هستیم و به همین دلیل در فینال بازی می‌کنیم. نکته اصلی برای بردن این بازی تمرکز و عدم اشتباه است. امروز روزی است که خواسته‌هایم از بازیکنان کمتر از همیشه است چون می‌دانم آنها همه تلاش‌شان را انجام خواهند داد. من به چهره‌های آن‌ها نگاه می‌کنم و فقط از آن‌ها می‌خواهم که از آنچه که به دست آورده‌اند لذت ببرند، یعنی بازی در یک فینال. به آینده فکر نمی‌کنم و فقط به رسیدن به بازی در بهترین حالت ممکن فکر می‌کنم. بازیکنان شور و هیجان زیادی ایجاد کرده‌اند. هیچ‌کس چیزی به این تیم نداده است، آن‌ها خودشان همه چیز را به دست آورده‌اند. یک حال و یک آینده بزرگ داریم. دیدن یک کشور که همه تلاشش را برای قهرمانی انجام می‌دهد واقعا شگفت‌انگیز است. ما فقط روی خودمان تمرکز می‌کنیم و نه روی آنچه که گفته می‌شود. اگر بالاتر از سطح بازی‌های گذشته نباشیم و بیشتر تمرکز نکنیم، نمی‌توانیم برنده شویم، اما می‌دانم که خواهیم بود. با احترام کامل به انگلیس، اما اگر آنطور که گفتم باشیم، به جام خواهیم رسید. این یک بازی بسیار نزدیک خواهد بود

سرمربی لاروخا در مورد غائبین تیمش عنوان کرد: «می‌خواهم از پدری و آیوزه که نمی‌توانند در فینال حضور داشته باشند تشکر کنم. گاوی بازیکن بیست و هفتم تیم ما است. او تمام روز با ما خواهد بود

دلافوئنته در نهایت برای تیمش آرزوی موفقیت کرد و افزود: «اگر ما اسپانیا نباشیم، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. باید خودمان باشیم و از سبک بازی خودمان استفاده کنیم. یکی از نقاط قوت ما همین است، شوت‌های زیاد و نشان دادن سبک بازی‌مان. می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم، هرچند که قبلاً بخشی از آن تاریخ را ساخته‌ایم.»

بیشتر بخوانید: پیام پادشاه اسپانیا به گاوی؛ به آلمان برو! +تصاویر

نظر شما