شناسهٔ خبر: 67658490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تلاش مذبوحانه نتانیاهو برای توجیه جنایت امروز خان یونس - اکونیوز

اقتصاد ایران: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توجیه جنایت جدید رژیمش در خان یونس نشست مطبوعاتی برگزار کرد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، در شرایطی که تظاهرات کنندگان به پشت دیوارهای دفتر نخست وزیری اسرائیل رسیده و شعارهایی برای برکناری نتانیاهو سر می‌دادند، او در یک نطق تلویزیونی تلاش کرد تا جنایت جدید رژیمش در خانیونیس را توجیه کند.

به نوشته پایگاه خبری وای نت، او در این تلاش خود به ضد و نقیض گویی پرداخته و بر خلاف نظر ارتش اسرائیل اعلام کرد هیچ پیشرفتی در پی نداشته است، چون فشار نظامی کافی وارد نکردیم.

در ادامه این گزارش آمده است: بنیامین نتانیاهو بعد از 104 روز فرار از رسانه‌ها، نطق رسانه‌ای برگزار کرد اما در عین حال اعتراف کرد، مشخص نیست که در این عملیات ضیف ترور شده باشد.

وای نت نوشت: بعد از یک نصف روز از حمله صورت گرفته به خانیونس و تلاش برای ترور محمد ضیف و رافع سلامه فرمانده تیپ خانوینس، نخست وزیر که بیش از 3 ماه بود که نشست مطبوعاتی نداشت، پشت میکروفون‌ها قرار گرفت تا در این رابطه اظهار نظر کند.

او سخنان خود را با اشاره به این عملیات آغاز کرد و مدعی شد که ارتش و شاباک امروز برای ترور محمد ضیف و دستیارش رافع سلامه به غزه حمله کردند تا فرمانده و طراح عملیات 7 اکتبر را از پای در آورند.

نتانیاهو در این سخنرانی، باز هم به فوبیای خود یعنی ایران اشاره کرد و ادعا کرد تل‌آویو مصمم به مقابله با برنامه هسته‌ای ایران است.

وی در رابطه با عملیات خانیونس هم تمام تلاش خود را جهت مرتبط کردن این جنایت با تلاش برای ترور محمد الضیف به کار بست و ادعا کرد، نیمه‌های شب دیشب، رئیس شاباک جزئیات این عملیات را با من درمیان گذاشت من سه چیز را می‌خواستم در این رابطه بدانم، اول: آیا طبق اطلاعات جاسوسی رسیده، ربوده شدگان در اطراف این افراد قرار دارند یا خیر؟

دوم: می‌خواستم از حجم تلفات وارد آمده در این عملیات اطلاع حاصل کنم.

سوم: خواستار آن شدم تا سلاحی که قرار است در این عملیات به کار گرفته شود، را به من اطلاع دهند و زمانی که این سه مسئله با من در میان گذاشته شد، من آن را تایید کردم.

با وجود آنکه بسیاری از رسانه‌های عبری زبان تا حاضر به موفقیت آمیز توصیف کردن این عملیات نشده‌اند و نتانیاهو نیز از همان ابتدا اعتراف کرد اطمینانی از هدف قرار گرفتن ضیف ندارد، اما تلاش کرد از این جنایت برای خود یک دست آویز پیروزی ساخته و ادعا کند که از همان ابتدای آغاز جنگ او خواستار ترور تمامی مسئولین عالی‌رتبه حماس شده بود زیرا از نگاه او این اقدام می‌توانست، تل‌آویو را تشویق به تحقق تمامی اهدافش یعنی از بین بردن حماس، آزادی گروگان‌ها و برچیدن تهدیدهای پیش رو که با جبهه‌های متعدد مرتبط است، کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنرانی خود به دردناک بودن شرایط اسرائیل در سایه وحدت جبهه‌ها هم اذعان کرد و گفت، امروز صرفا مسئله جنگ با غزه نیست بلکه موشک‌هایی از ایران، حزب الله، حماس، حوثی‌ها، گروه‌های شبه نظامی سوری و عراقی و چند جبهه دیگر هم به سوی ما شلیک شده است، اگر بخواهیم بر محور ایران (مقاومت) پیروزی شویم، مقدمه آن پیروزی بر حماس خواهد بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از این اظهارات گفت: بسیاری می‌پرسند چه زمانی جنگ به پایان خواهد رسید، من هم پاسخ شفافی به این پرسش آنها دارم، هر زمان که به تمامی اهداف جنگ رسیدیم این جنگ پایان می‌رسد، حتی یک لحظه قبل از آن این امکان وجود نخواهد داشت.

نتانیاهو اذعان کرد: پیروزی صرفا غالب شدن نیست، پیروزی زمانی محقق می‌شود که بتواند بر توانمندی‌های حماس چه در بعد حاکمیتی و چه نظامی فائق آییم، اسرای خود را به خانه بازگردانده و تضمین شود که غزه دیگر خطری برای اسرائیل تشکیل نخواهد داد، همچنین شهرک نشینان جنوب و شمال را هم به شهرک هایشان بازگردانیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنان خود به از بین رفتن توان بازدارندگی اسرائیل هم اعتراف کرده و گفت: یکی از ابعاد این پیروزی آن است که بتوانیم توان بازدارندگی خود را مجددا باز یابیم.

او در مورد توافق مبادله اسرا هم ادعا کرد، یک میلیمتر هم از چارچوب‌های کلی که رئیس جمهور آمریکا آن را ارائه کرده عقب نشینی نخواهد کرد، در حالی که حماس 29 تغییر را در این پیش نویس تغییر داده است، من به تیم مذاکره کننده و طرف آمریکایی خبر دادم که حتی با یک تغییر هم موافق نیستم.

انتهای پیام/

نظر شما