شناسهٔ خبر: 67659138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتحادیه اروپا ، جنایات رژیم صهیونیستی در المواصی را محکوم کرد

لندن – ایرنا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جنایات تازه رژیم صهیونیستی در منطقه «المواصی» واقع در «خان یونس» را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، جوسپ بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: بازهم به نظر می‌رسد که حمله ارتش (رژیم) اسرائیل علیه اهداف حماس باعث کشتار در اردوگاه آوارگان المواصی شده است؛ منطقه‌ای که توسط اسرائیل امن نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به آمار شهدای فلسطینی در این منطقه تصریح کرد: جنگ‌ها محدودیت‌هایی دارند که در حقوق بین‌الملل ذکر شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه «هدف وسیله را توجیه نمی‌کند» افزود: ما هرگونه تخلف در این زمینه را محکوم می کنیم.

بورل در ادامه این پیام، تحقیقات مستقل، پاسخگویی و پایان دادن به آنچه را وضعیت وحشتناک غیرنظامیان بی گناه در غزه نامید، خواستار شد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی، طی ۹ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس در غزه تصویب کرد اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مشروعیت خود را در سرزمین‌های اشغالی و عرصه بین‌الملل از دست داده است، بر تداوم جنگ اصرار دارد.

صهیونیست‌ها روز گذشته با بمباران شهر خان یونس در جنوب نوار غزه دست کم ۷۱ نفر را شهید و ۲۸۹ نفر دیگر را زخمی کرد. این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی شهید و افزون بر ۸۸ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نظر شما