شناسهٔ خبر: 67658069 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

۹ زندانی جرائم غیرعمد خراسان جنوبی آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: در پویش «به عشق حسینم می‌بخشم» ۹ زندانی جرائم غیرعمد استان آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی پای حسین که در میان باشد برخی‌ها، چون چاووشی‌ها راه حر را در پیش می‌گیرند تا به خیمه گاه آزادگان بپیوندد.

برخی حنجره طلایی‌ها رجز آزادی می‌خوانند و نغمه رهایی سر می‌دهند آن هم برای آن‌هایی که در بند اند. آن‌ها که از «ظهر عطش» می‌خوانند بند از پای دربند‌ها می‌گشایند تا آن‌ها نیز به جمع عزاداران حسینی آن هم با خانواده بپیوندند.

محسن چاووشی بر سن آزادی رفت و کنسرت رهایی اجرا کرد و با ترانه گلریزانش زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خراسان جنوبی را فراهم آورد.

آن طور که غلام رضا حسین پور، مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: محسن چاووشی خواننده ایرانی در قالب پویش «به عشق حسین می‌بخشم» ۲۵۵ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خراسان جنوبی کمک کرد.

وی ادامه داد: با این کمک و دیگر کمک‌ها و آورده زندانیان زمینه آزادی ۹ زندانی جرایم غیر عمد در خراسان جنوبی فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی بدهی این ۹ زندانی را ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: از این میزان بدهی ۲۵۵ میلیون تومان را محسن چاووشی خواننده مطرح کشور، ۶۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را ستاد دیه خراسان جنوبی و ۲۹۳ میلیون تومان را ستاد دیه کشور و بقیه هم رضایت شاکی پرداخت کرد.

به گفته حسین پور از ابتدای امسال ۳۷ زندانی جرایم غیر عمد آزاد خراسان جنوبی آزاد شدند که از این تعداد ۳۳ نفر مرد و ۴ نفر خانم هستند.

وی کل بدهی زندانیان آزاد شده استان را ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای آزادی این زندانیان ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از شکات رضایت گرفته شد و بقیه با کمک ستاد دیه کشور، استان و پرداخت تسهیلات تأمین شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون ۵۲ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند افزود: از این تعداد ۲۲ نفر بدهی مالی، ۲۸ نفر مهریه و یک نفر دیه است.

نظر شما