شناسهٔ خبر: 67655626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیپلمات روس: کشورهای غربی در حال ثبات‌زدایی آشکار در منطقه قفقاز هستند

شادی سلطان‌زاده

نماینده روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی با گفتن این که کشورهای غربی،‌ آشکارا، در حال تلاش برای ثبات‌زدایی در منطقه قفقاز بوده‌اند، این اقدام را تهدیدی برای تمام کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی تلقی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ «ویکتور واسیلیف» نماینده دائمی روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی گفت که شاهد تلاش‌های آشکار غرب برای تنش‌زایی در وضعیت قفقاز و ایران بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که واسیلیف در این باره گفت: وضعیت دشواری در منطقه قفقاز در حال شکل‌گیری است که در آن شاهد تلاش‌های آشکار کشورهای غربی برای ثبات‌زدایی در وضعیت آن هستیم.

او گفت که افزون بر این، کشورهای غربی در تلاش برای مداخله در امور کشورهای همسایه ارمنستان هستند که این موضوع نیز برای سازمان پیمان امنیتی نگران‌کننده است، چراکه اگر ثبات در وضعیت این کشورها از بین برود، این موضوع به تهدیدی امنیتی برای تمام کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی تبدیل خواهد شد.

واسیلیف افزود: این تلاش‌ها آشکار و مشهود هستند، از جمله در ارتباط با کشور همسایه، ایران. طبعا، اگر از وضعیت ثبات‌زدایی شود، به یکی از تهدیدات امنیتی واقعی برای تمام کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما