شناسهٔ خبر: 67655458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آخرین اخبار از سیل خراسان شمالی؛ آب رسانی به روستاهای قوشخانه ادامه دارد

با وقوع سیل، آب گرفتگی و مسدود شدن مسیرهای روستایی در برخی از نقاط شمال شرق خراسان شمالی عملیات امدادرسانی و خدمات رسانی همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، عملیات بازگشایی مسیرهای دسترسی برخی از روستاهای شمال شرق خراسان شمالی که از اولین ساعات بارندگی آغاز شده بود، روز شنبه (23 تیرماه) خوشبختانه رسوب برداری صورت گرفت.

غلامرضا شفیق به همشهری می گوید: «چنانکه مسیرهای مسدود شده در حال حاضر بازگشایی شده است.»

او ادامه می دهد: «چاه های آب در بخش قوشخانه شهرستان شیروان به دلیل بارندگی رسوب گرفته که در حال حاضر آب رسانی به برخی از روستاهای قوشخانه توسط تانکر صورت می گیرد. حتی از شهرهای معین هم کمک خواسته و آنها لودر در اختیار بچه ها ما گذاشتند. زیرا در نقاطی میزان رسوب به 1.5 متر رسیده بود. همچنین آب رسانی از شهرهای معین هم صورت می گیرد تا مشکلی نداشته باشیم.»

هشدار سطح نارنجی

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، ظهر شنبه هشدار سطح نارنجی برای شمالشرق استان خراسان شمالی صادر شد.

شفیق در این باره می گوید: «به همین دلیل، تمامی دستگاه های ذیربط در حالت آماده باش قرار دارند تا اگر بارندگی مشکلاتی را به وجود آورد، به سرعت فعالیت خود را آغاز کنند.»

او تاکید می کند: «خوشبختانه به دلیل اطلاع رسانی مناسب، مردم هشیار بوده و در 4 ماه سال 1403 بارندگی و وقوع سیل منجر به تلفات جانی نشده است. تنها یک مورد مرگ ناشی از صاعقه در سنوات گذشته گزارش شد که آن هم ناگزیر چنین اتفاقی افتاد. در حالی که با مقایسه امسال با سال گذشته می توان گفت که سال قبل شرایط نامناسبی حاکم بود. بنابراین، اکنون با اقداماتی که صورت گرفته، فعالیت ها به خوبی انجام می شود.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اضافه می کند: «اطلاع رسانی حتی به شخص دهیار هم اعلام می شود تا اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه صورت بگیرد. در واقع فضای مجازی روستا هم در چنین شرایطی اطلاع رسانی فعال است و کمک می کند.»

نظر شما