شناسهٔ خبر: 67654126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون سیاسی استانداری مرکزی خبر داد؛

ادامه جستجوها برای پیدا کردن چهارمین پیکر حادثه معدن شازند

معاون سیاسی استانداری مرکزی خبر داد؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها برای پیدا کردن پیکر چهارمین فرد مفقود شده حادثه معدن شماره 5 شازند همچنان ادامه دارد، گفت: پیدا کردن پیکر چهارمین فرد این حادثه در اولویت است، اما باید به گونه‌ای باشد تا فردی دیگری به واسطه جستجوها، جان خود را از دست ندهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بهنام نظری افزود: حادثه معدن شماره 5 شازند به دلیل بی‌احتیاطی رخ داد اما هرگونه تلفات بعدی در سایه بی‌تدبیری رخ می‌دهد و نباید اتفاق بیفتد. همچنین مسئول معدن شماره 5 شازند مکلف شده تمام هزینه‌های حفاری را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: نیاز است سنگ‌های قول پیکری که در منطقه وجود دارد شکسته و برداشته شود تا به کف برسند و عملیات حفاری و گودبرداری انجام شود. فرایند آواربرداری بسیار سنگین است و یکی از دلایل کندی کار خطرات احتمالی است که در منطقه وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: کارشناسان معدن در بازدیدی که از منطقه داشتند، اعلام کردند هنوز که رگه‌های لرزانی در منطقه وجود دارد که احتمال ریزش مجدد را افزایش می‌دهد و باید اقدامات لازم با احتیاط پیش رود. بر این اساس نیاز است ابتدا استحکام‌سازی لازم صورت گیرد.

ساعت 10 صبح روز یکشنبه 27 خرداد ماه سال جاری در پی حادثه ریزش معدن شماره 5 شن و ماسه شهرستان شازند، 4 نفر شامل 2 راننده کمپرسی و 2 راننده بیل مکانیکی که در محل حادثه مشغول فعالیت بودند، زیر آوار ریزش کوه حبس شدند. با تلاش امدادگران، عصر همان روز پیکر 2 نفر از مفقودین پیدا شد.

عملیات شبانه‌روزی برای یافتن 2 مفقود دیگر ادامه داشت تا اینکه روز سه‌شنبه 19 تیر ماه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اعلام کرد پیکر یکی دیگر از محبوسان حادثه معدن پیدا شده است. در این راستا تلاش‌ها برای پیداکردن پیکر یک کارگر دیگر ادامه دارد. 

انتهای پیام/

نظر شما