شناسهٔ خبر: 67654125 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

تشریح دشمنی خاندان‌های براکن و بلک‌وود در سریال خاندان اژدها

هشدار اسپویل: ممکن است در ادامه این مطلب بخشی از داستان سریال خاندان اژدها فاش شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در فصل دوم سریال خاندان اژدها یا House of the Dragon، جنگ داخلی تارگرین ها به وستروس آمده است. با اینکه رینیرا (اِما دارسی) و ایگان (تام گلین-کارنی) هر کدام ادعای تاج و تخت پدرشان را دارند، خاندان ها و افراد برجسته قلمرو پادشاهی مجبور می شوند طرف یکی از این دو را بگیرند. اما، در حالی که درگیری تارگرین ها قلمرو وستروس را بی‌ثبات می‌کند، خانواده‌های دیگری برای مدت طولانی‌تری با یکدیگر دشمن بوده‌اند. دگیری تارگرین ها با اختلاف رینیرا و آلیسنت (اولیویا کوک) در فصل اول House of the Dragon آغاز شد. این دو دوست زمانی با هم دشمن می شوند که آلیسنت تلاش می کند تا تاجی را که رینیرا انتظار دارد به دست او برسد، بر سر پسرش بگذارد.

تشریح دشمنی خاندان‌های براکن و بلک‌وود در سریال خاندان اژدها

رقابت تلخ آنها به فرزندانشان منتقل می شود که از سنین پایین با یکدیگر سر جنگ دارند. علیرغم تلاش های شاه ویسریس (پدی کانسیداین) برای حفظ آرامش در خانواده اش، نفرت این دو گروه روز به روز افزایش می یابد. با در دست داشتن تاج و تخت آهنین و کنترل ضعیف آنها بر اژدهایانشان، دشمنی تارگرین ها تنها در یک نسل به جنگ منجر می شود. در حالی که هیچ خانواده دیگری قدرت تارگرین ها را ندارد، مطمئناً دشمنی هایی بین آن ها وجود دارد و نفرت های قدیمی بر خاندان اژدها نیز تأثیر می گذارد. برخلاف درگیری و دشمنی اخیر تارگرین‌ها، طولانی‌ترین دشمنی در وستروس بین براکن ها و بلک‌وودها بوده است که برای مدت طولانی از یکدیگر متنفر بوده و هیچ توافقی بر سر اینکه چه اتفاقی مسبب این دشمنی است، ندارند. با این حال، این عداوت در جنگ داخلی موسوم به رقص اژدهایان نیز نقش خاص خود را دارد.

تشریح دشمنی خاندان‌های براکن و بلک‌وود در سریال خاندان اژدها

دشمنی این دو خانواده همسایه در ریورلند مدت ها قبل از تسخیر وستروس توسط ایگان تارگرین شروع شده و به عصر قهرمانان باز می گردد. اگرچه این دو خانواده در مواردی به عنوان متحد همکاری کرده اند، به ویژه در برابر اندال ها، آنها هرگز با هم صلح نمی کنند. بدین ترتیب، پس از هزاران سال، هنوز در داستان خاندان اژدها نیز شاهد دشمنی بین دو خانواده هستیم، همانطور که ویلم بلک وود (الفی تاد) جوان در فصل اول سریال و پس از شروع مشاجره ای در جریان جستجوی رینیرا برای خواستگار، جرل براکن (گابریل اسکات) را به قتل می رساند.

تشریح دشمنی خاندان‌های براکن و بلک‌وود در سریال خاندان اژدها

اما این آخرین درگیری بین دو خانواده نیست. اپیزود سوم فصل دوم خاندان اژدها با سکانسی از اعضای مختلف خانواده آغاز می شود که نشان می دهد این دشمنی در طول رقص اژدهایان هنوز هم زنده و پابرجاست. به لطف رمان Fire & Blood که این سریال بر اساس آن ساخته شده است، چیزهای بیشتری در مورد این دو خانواده می دانیم، اما آنچه در House of the Dragon مهم است این است که براکن ها و بلک وودها از جناح های متفاوتی در رقص اژدهایان حمایت می کنند. بلک‌وودها در کنار رینیرا قرار می‌گیرند و براکن‌ها با ایگان دوم همسو می‌شوند که منجر به درگیری خشونت‌آمیز دیگری بین دو خانواده متخاصم می‌شود. در حالی که تارگرین ها عداوت خود را با یک جنگ خونین حل می کنند، اختلاف بسیار قدیمی تر بلک وود ها و براکن ها تا دوران سریال بازی تاج و تخت و به احتمال زیاد، پس از آن نیز ادامه دارد.

تشریح دشمنی خاندان‌های براکن و بلک‌وود در سریال خاندان اژدها

چه اتفاقی باعث دشمنی بلک‌وودها و براکن ها شده است؟

جرج آر آر مارتین تاریخ گسترده ای برای وستروس خلق کرده است. رمان‌ها و داستان های تکمیلی او بخش بیشتری از تاریخ وستروس را نشان می‌دهند. اما برای دادن حس واقعیت به این دنیای فانتزی، مارتین تمایل دارد که پایانی باز برای برخی رویدادها و عناصر داشته باشد. بخش زیادی از این تاریخ مدتهاست که به صورت افسانه درآمده، و چیزهای کمی را با قطعیت می توان در مورد این تاریخ گفت. این ابهام را می‌توان در ساختار رمان Fire & Blood که گزارش‌های متفاوت و متضادی از رویدادها را بازگو می‌کند، مشاهده کرد. رویکرد ابهامی مارتین در خصومت بلک‌وود ها و براکن ها نیز وجود دارد، دشمنی که قبل از اینکه اندال‌ها کلمات مکتوب را به این قاره بیاورند، آغاز شده است.

در زمان اولین مردان، هر دو خاندان براکن و بلک‌وود پادشاه بودند، اما هیچ‌کدام دیگری را مشروع نمی‌دانستند. بلک‌وودها ادعا می‌کنند که براکن‌ها چیزی بیش از اربابان کوچکی نبودند که به عنوان پرورش‌دهنده اسب زندی می‌کردند، اما مزدورانی را برای غصب پادشاهی بلک‌وودها استخدام کرده و شروع به تقویت خود به عنوان پادشاه کردند. در عین حال، براکن ها معتقدند که زمانی فرمانروایان رد فورک بوده اند تا این که بلک وودها که خراجگزارشان بودند، حکومت آن ها را غصب کردند.

تشریح دشمنی خاندان‌های براکن و بلک‌وود در سریال خاندان اژدها

حقیقت هر چه که باشد، منبع این دشمنی چندین قرن قبل از آمدن اندال ها به وستروس اتفاق افتاده است، بنابراین هیچ راهی برای تعیین واقعیت وجود ندارد و پس از سال ها درگیری، حقیقت نمی تواند کاری برای متحد کردن و دوستی آنها انجام دهد. هنگامی که اندال ها به ریورلندز آمدند، براکن ها و بلک وود با دشمنان گذشته خود متحد شدند، اما در نهایت، اولین مردان شکست خوردند. علیرغم اتحاد کوتاهشان، دشمنی این دو خانواده همچنان ادامه داشت و حتی بدتر نیز شد، بعد از اینکه براکن ها دین هفت مقدس اندال ها را پذیرفتند، در حالی که بلک وودها یکی از معدود خانواده ها در خارج از شمال بودند که همچنان خدایان قدیمی را می پرستیدند.

با گذشت سالها، ادعاهای این دو خانواده علیه یکدیگر افزایش یافت، جایی که اختلافات بر سر زمین منجر به جنگ های بین دو طرف شد و بلک وودها بر این اصرار داشتند که براکن ها درخت مقدس نیایش شان را مسموم کرده اند. اگرچه آنها سعی کردند با چندین ازدواج بین دو خانواده صلح برقرار کنند، اما این دوران صلح هرگز دوام نیاورد و درگیری به تلخی گذشته ای بازگشت. با این حال، بلک وودها و براکن ها گهگاه با هم توافق داشتند. هر دو خانواده از ایگان فاتح در برابر هارن سیاه، پادشاه جزایر و رودخانه ها حمایت کردند. این توافق بیشتر به دلیل نارضایتی نسبت به هارن بود، زیرا وی بدنبال یک درگیری بین دو طرف، به سختی آن ها را آزار داده بود. پادشاه ایگان اما بعد از مدتی براکن ها و بلک وودها را نادیده گرفته و به جای آن ها، تالی ها را به عنوان ارباب ارشد ترایدنت انتخاب کرد، اما ملکه ویسنیا سعی کرد با ترتیب دادن یک عروسی دو جانبه این دو خانواده را متحد کند. با این حال، مانند بسیاری از دفعات قبل، دشمنی از پایان یافتن خودداری می کرد.

تشریح دشمنی خاندان‌های براکن و بلک‌وود در سریال خاندان اژدها

بلک وودها و براکن ها در خاندان اژدها چه نقشی دارند؟

در حالی که تمرکز سریال خاندان اژدها بر تارگرین هاست، هم براکن ها و هم بلک وودها در این داستان حضور داشته و دشمنی آنها مثل همیشه قوی است. در فصل ۱، اپیزود ۴، با عنوان “پادشاه دریای باریک”، ویلم بلک‌وود با وجود جوانی خود را به عنوان یک خواستگار به رینیرا معرفی می‌کند، اما جرل براکن از میان جمعیت او را به تمسخر می گیرد. زمانی که رینیرا پیشنهاد ازدواج ویلم را رد می‌کند، این درگیری شدت می‌یابد، و در حالی که ویلم در حال ترک صحنه است، جرل او را ترسو و بزدل می‌خواند. آنها در ادامه با هم دوئل می کنند و اگرچه ویلم بسیار جوانتر است، اما جرل را می کشد.

اگرچه این صحنه دقیقاً در Fire & Blood روایت نمی‌شود، اما در این کتاب به سامول بلک‌وود و آموس براکن اشاره می‌کند که برای بدست آوردن دل رینیرا دوئل می‌کنند، اگرچه در نهایت هیچ‌کدام با شاهزاده خانم ازدواج نمی‌کنند. با شروع چنین سریع یک جنگ، واضح است که دشمنی بین بلک وودها و براکن ها حتی در زمان صلح نیز قوی است. اما جنگ فرصتی برای خالی کرده عقده های قدیمی و همیشگی فراهم می کند و دو خانواده مشتاق هستند که با کوچکترین تحریکی با یکدیگر بجنگند.

قبل از بازگشت سریال برای فصل دوم، تیزر تریلر این سریال نگاهی دیگر به این درگیری داشت و مردی را با لباسی به تصویر اسب قرمز در حال کشیدن شمشیرش را نشان می داد. به نظر می رسد که این مرد یکی از اعضای خاندان براکن باشد، زیرا بنر آنها یک اسب قرمز را در زمینه زرد نشان می دهد. اگرچه حریف او در تریلر دیده نمی شود، کسانی که با خواندن کتاب های آتش و خون از گذشته آن ها اطلاع داشتند حدس زده اند که او یک بلک‌وود را تهدید می‌کند، به‌ویژه که هر کدام از این دو خانواده در جریان رقص اژدهایان از یکی از این دو خانواده حمایت می کنند. البته آن صحنه اکنون در اپیزود سوم فصل ۲ خاندان اژدها به طور کامل دیده می شود.

تشریح دشمنی خاندان‌های براکن و بلک‌وود در سریال خاندان اژدها

در حالی که تمام وستروس در حال جنگ است، ریورلندز به طور خاص به یک میدان جنگ معمول تبدیل شده است. در فصل دوم دیده ایم که هم سبز جامگان و هم سیاه جامگان نقشه می‌کشند تا در صورت لزوم با اعمال زور، هارنهال را به تصاحب خود در بیاورند. ریورلندز به دلیل موقعیت و وسعتش، منطقه مهمی برای تصاحب توسط رینیرا و ایگان است، اما تاکنون هیچ کدام از آن ها در این رقابت برنده نشده اند. اپیزود سوم فصل دوم خاندان اژدها نشان می دهد که لردهای ریورلندز در حال انتخاب و تصمیم گیری خاص خود هستند و بین گروه های تارگرینی یکی را انتخاب می کنند، براکن ها و بلک وودها نیز به همین ترتیب.

این دشمنی قدیمی نقش مهمی در این اپیزود و در کل رقص اژدهایان ایفا می کند. اگرچه تاکنون چندین تلفات، به یاد ماندنی‌ترین آنها لوسریس (الیوت گریهولت) و جهریس داشته ایم، اما ارتش‌ها تا به این لحظه از داستان در میدان با هم درگیر نشده اند. با این حال، با توجه به اینکه نبرد آسیاب سوزان، اولین نبرد در درگیری موسوم به رقص اژدهایان است، این رویه در حال تغییر است. این یک رویارویی است که بین بلک وودها و براکن ها رخ می دهد.

تشریح دشمنی خاندان‌های براکن و بلک‌وود در سریال خاندان اژدها

در خاندان اژدها، این جنگ با همان اختلاف طولانی مدت بر سر زمین آغاز می شود، در شرایطی که بلک وودها ادعا می کنند که براکن ها نشانگر مرز را جابجا کرده اند، اما زمانی که ایرون براکن جوان به دلیل حمایت طرف مقابل از رینیرا که به قتل جهریس نوپا متهم است یکی از آن ها را با لقب “کودک کش” صدا می زند، این دشمنی به سرعت به خشونت می گراید. تنشی که با فریاد زدن و هل دادن شروع شده به سرعت تشدید می شود. خود نبرد در این اپیزود به تصویر کشیده نمی شود. پس از کشیدن شمشیرها، بلافاصله تصویری از براکن خون آلود با شمشیری در گردن دیده می شود.

همچنین در ادامه سریال تلفات سنگین ناشی از نبرد آسیاب سوزان را نشان می‌دهد، جایی که جنازه بلک‌وودها و براکن ها در ساحل رودخانه انباشته شده است و همانطور که از نامش پیداست، یک آسیاب در حال سوختن به نمایش گذاشته می شود. اگرچه ایگان آنقدر مشتاق جنگ است که این نبرد را جنگی بر سر حمایت از خود می داند، شورای وزرای او از این درگیری چندان خوشحال نیست. تایلند لنیستر (جفرسون هال) در مورد تعداد کشته شدگان نگران است، در حالی که جاسپر وایلد (پل کندی) اذعان می کند که نبرد کمتر به خاطر ایگان بوده و بیشتر به خطر “افراط در کینه باستانی آنها” بوده است. اما دلیل هر چه باشد، اکنون که نبردی رخ داده است، راه بازگشتی وجود ندارد.

تشریح دشمنی خاندان‌های براکن و بلک‌وود در سریال خاندان اژدها

نبرد آسیاب سوزان در کتاب «آتش و خون» چه تفاوتی با نسخه سریال دارد؟

نبرد آسیاب سوزان در سریال و کتاب مارتین یکسان نیست، اما در هر دو، اولین نبرد واقعی شکل گرفته در درگیری داخلی موسوم به رقص اژدهایان است که آن را قابل توجه می کند. در کتاب Fire & Blood این نبرد از یک مناقشه بر سر زمین ناشی نمی شود، بلکه پس از آن رخ می دهد که لرد سامول بلک وود مهاجمانی را به سمت دشمن می فرستد که باعث می شود براکن ها به بلک وودها حمله کنند و آنها را در اردوگاهشان در نزدیکی رودخانه غافلگیر کنند. شورای سبزجامگان فقط به گفتن این موضوع بسنده می کند که لرد براکن تصمیم گرفته به بلک‌وودها حمله کند، اما صحنه‌ای که چهار عضو جوان هر خانواده را نشان می‌دهد، فاقد کمین است و فقط یک جدل بچه‌گانه است.

تفاوت‌های دیگری نیز بین روایت House of the Dragon و Fire & Blood از نبرد آسیاب سوزان وجود دارد، اما مهم‌تر از آن، حقایقی وجود دارد که در نسخه سریالی به آن ها اشاره نمی شود. اگرچه سریال خاندان اژدها در دوئل با رینیرا در فصل ۱ فرد دیگری را جایگزین سامول می کند، اما او به عنوان لرد بلک وود در فصل ۲ بازگشته است تا زمانی که در نبرد آسیاب سوزان کشته می شود. اگرچه مرگ او و واقعیت نبرد روی صفحه نمایش ظاهر نمی شود، هر دو موضوع در طول این قسمت مورد بحث قرار می گیرند. جزئیات مرگ سامول در سریال ذکر نشده است، اما در کتاب آتش و خون، گفته می شود که او توسط آموس براکن کشته می شود. اما پس از مرگ برادرش، آلیسان بلک وود تیری به سمت آموس پرتاب می کند و او را می کشد. نه مرگ آموس و نه آلیسان در خاندان اژدها مورد اشاره قرار نمی گیرد، اما با قتل عام نشان داده شده، این دو مرگ نیز می توانسته رخ داده باشد.

تشریح دشمنی خاندان‌های براکن و بلک‌وود در سریال خاندان اژدها

مهمترین بخش مرگ سامول این است که شرایط را برای وارث بلک وود، بنجیکوت یازده ساله فراهم می کند. در کتاب آتش و خون، بلک‌وودها پس از مرگ سامول همچنان حامیان سرسخت سیاه جامگان هستند. به عنوان لرد بلک‌وود بعدی، بنجیکوت به یک رهبر برجسته تبدیل می‌شود و لقب «بن خونریز» را برای نقشش در نبرد کینگزرود به دست می‌آورد. کتاب آتش و خون نقش مداوم آن ها در رقص اژدهایان را تشریح می کند و توضیح می دهد که حمایت براکن از ایگان تا زمان مرگ رینیرا ادامه دارد. اما زمانی که ایگاه به مجازات لردهای بلک وود ادامه می‌دهد، بعداً به قرار دادن پسر رینیرا، ایگان (در نهایت، ایگان سوم) بر تخت آهنین کمک می‌کنند. این دشمنی مطمئناً یک نیروی محرکه برای براکن ها و بلک وودهاست و همانطور که هر یک به بخش مهمی از جنگ داخلی تارگرین ها تبدیل می شوند، رقابت آنها نیز افزایش می یابد.

تشریح دشمنی خاندان‌های براکن و بلک‌وود در سریال خاندان اژدها

آیا بلک وودها و براکن ها در دنیای بازی تاج و تخت حضور داشتند؟

اگرچه هیچ کدام خاندان های بزرگی نیستند، اما هر دو خانواده پس از رقص اژدهایان به طور قابل توجهی بر تاریخ وستروس تأثیر کذاشتند هر چند هرگز آشتی نکردند. از کشتن یکدیگر در تورنمنت ها گرفته تا دسیسه های سیاسی، براکن ها و بلک وودها به یک اندازه از طریق جنگ و صلح به درگیری با هم ادامه دادند. این درگیری در زمان سلطنت پادشاه ایگان چهارم بیشتر نیز شد، کسی که ابتدا باربا براکن را به عنوان معشوقه خود انتخاب کرد، اما مدتی بعد ملیسا بلک وود را جایگزین او کرد. به دستور پدرشان، باربا خواهر کوچکترش بتانی را آماده می ککند تا جایگزین ملیسا شود. اگرچه او موفق می شود، اما این رابطه دوام نمی آورد. اما ملیسا بلک‌وود و باربا براکن هر دو مادر یکی از «حرامزاده‌های بزرگ» بودند که از یکدیگر نفرت داشتند. کلاغ خونین که به عنوان کلاغ سه چشم (مکس فون سیدو) در بازی تاج و تخت ظاهر می شود، از تبار بلک وودها بود، در حالی که بیتر استیل از براکن هاست. آنها در طول نبرد شورش بلک فایر نیز در دو طرف منازعه برای متحدان خود جنگیدند، جایی که بلاد ریون از پادشاه تارگرین پشتیبانی کرده و بیتر استیل به حمایت از دیمون بلک فایر جنگید.

روند انتخاب طرف های متفاوت توسط بلک وودها و براکن ها در جنگ پنج پادشاه نیز ادامه یافت. اگرچه آنها نقش مهمی در سریال بازی تاج و تخت ندارند، اما هر دو در کتاب ها ذکر شده اند، جایی که بلک وودها به راب استارک (ریچارد مدن) اعلام وفاداری می کنند، در حالی که براکن ها برای حمایت از رنلی برثیون (گتین آنتونی) از اکثر لردهای ریورلندز جدا می شوند؛ سیاست متمایزی که بخشی از انگیزه آن دشمنی با بلک وودهاست. وقتی هر دوی این داعیان تاج و تخت می میرند، جیمی تلاش می کند تا با مذاکره بین بلک وودها و براکن ها، محاصره ریونتری را حل و فصل کند. اگرچه این موضوع در سریال به تصویر کشیده نمی شود، اما ثابت می‌کند که دشمنی بلک‌وود و براکن بسیار طولانی‌تر از درگیری داخلی تارگرین ها به طور می انجامد که رقص اژدهایان را در پی داشته است. با ادامه داستان، اختلاف بین بلک وودها و برکن ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگرچه این دشمنی برخلاف درگیری تارگرین ها هرگز جنگی در سراسر قلمرو وستروس را در پی ندارد، اما در چندین درگیری، از جمله رقص اژدهایان، نقش مهمی ایفا می کند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما