شناسهٔ خبر: 67653764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

قیام سیدالشهداء پیروزمندانه‌ترین انقلاب تاریخ است

امام جمعه کرمانشاه گفت: دلیل مهم پیروزی این نهادِ ماندگارِ مقدس تأسّی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده،همانطور که قیام آن حضرت پیروزترین قیام تاریخ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری ظهر امروز _شنبه بیست و سوم تیر_ با حضور در مراسم عزاداری امام حسین (ع) که به‌همت جمعی از کارکنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار شد با بیان اینکه بنیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر مکتب پیروز و روح‌بخش عاشورا بنا نهاده شده است، اظهار کرد: دلیل مهم پیروزی این نهادِ ماندگارِ مقدس تأسّی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است؛ همانطور که قیام آن حضرت پیروزترین قیام تاریخ است.

وی با تاکید بر اینکه قیام سید الشهدا با نفوذ در قلوب، امروز تقریباً دنیا را تصرف کرده است، افزود: در حالی که در کربلا خبری از پیروزی ظاهری نیست و هرچه هست شهادت، جراحت، اسارت و آتش‌زدن خیمه‌ها است، اما قیام سید الشهدا پیروزمندانه‌ترین انقلاب تاریخ است.

امام جمعه کرمانشاه موفقیت انقلاب اسلامی در مقابله با دشمنان مستکبر را حاصل پیروی از الگوی ماندگار، موفق و سربلند عاشورا دانست و تصریح کرد: به میزانی که در انقلاب اسلامی از این الگو پیروی کنیم، این شکست‌ناپذیری بیشتر می‌شود.

غفوری تکلیف‌مداری را اولین عنصر تشکیل‌دهنده قیام عاشورا دانست و عنوان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با احساس تکلیفی الهی برای حفظ و احیای اسلام و سنت قیام کرد.

وی تبیین را عنصر دیگر ماندگاری قیام سیدالشهداء (ع) عنوان کرد و ادامه داد: امام حسین (ع) در آغاز حرکت خود بیان فرمود: «آن چیزی که من را دعوت می‌کند به اینکه اشتیاق داشته باشم تا به اجداد و گذشتگانم برسم و به آن‌ها متصل شوم، شبیه اشتیاقی است که یعقوب برای دیدن یوسف داشت» تا همه در ابتدای راه بدانند که این مسیر، مسیر فداکاری و شهادت در راه خدا برای انجام تکلیف الهی است.

حجت‌الاسلام غفوری ادامه داد: سخنرانی‌های رسمی و چهارچوب‌دار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که جوهره‌اش معرفی خود حضرت و عظمت خاندان پیامبر اکرم ص (ص) است، استمرار داشت تا در تاریخ ثبت و ضبط شود؛ چراکه قرار بود ۱۴۰۰ سال بعد ملت ایران براساس این اسناد و بیانات، قیامی ماندگار برای زمینه‌سازی ظهور بنا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه در روز عاشورا و در هنگامۀ جنگ، تبیین حضرت به رجزخوانی در صحنۀ جنگ تبدیل شد، اظهار داشت: حرکت تبیینی در روز عاشورا تمام نمی‌شود و حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) آن را در کوفه و شام ادامه می‌دهد. عنصر تبیین به‌قدری در قیام عاشورا قوی است که جوهره قیام، حرکتی تبیینی است.

امام‌جمعه کرمانشاه با تأکید بر لزوم جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: برای اینکه حرکت انقلاب اسلامی در استمرار قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ماندگار شود تا زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (ارواحنافداه) گردد، باید عناصر مهم قیام عاشورا را حفظ کنیم.

نظر شما