شناسهٔ خبر: 67653381 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان:

«سیدجواد حجازی» دغدغه کتابخوانی داشت/ توزیع ۱۸ هزار کتاب بین مددجویان دارالایتام مهدیه

همدان - سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: مرحوم سید جواد حجازی علاوه بر دغدغه رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌های بی‌بضاعت، نگاه ویژه‌ای هم به حوزه ترویج کتابخوانی بین خانواده‌های کم برخوردار داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، سید جواد معینی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در مورد درگذشت حاج سیدجواد حجازی اظهار کرد: این مرد بزرگ علاوه بر دغدغه رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌های بی‌بضاعت نگاه ویژه‌ای به حوزه ترویج کتابخوانی بین خانواده‌های کم برخوردار داشت.

وی افزود: پویش کتاب من طرح ویژه مرحوم سید جواد حجازی بود که در مهدیه همدان در آبان ماه سال گذشته آغاز شد و ۱۸ هزار جلد کتاب با هدف افزایش آگاهی خانواده‌ها با مضامین علمی، فرهنگی و ادبی بین ۵۰۰ خانواده مددجوی زیرپوشش موسسه دارالایتام مهدیه همدان توزیع شد.

معینی ادامه داد: حجازی، انسان فاضل و بزرگواری بود که عمر خود را وقف مبارزه با طاغوت و بعد از پیروزی انقلاب هم وقف کارهای فرهنگی، اجتماعی و کمک به ایتام با تاسیس موسسه دارالایتام مهدیه همدان کرد.

وی عنوان کرد: حجازی، طرح پویش اهدای کتاب به مددجویان را بنیان نهاد تا آنکه در کنار حمایت‌های مادی از ایتام و نیازمندان این خانواده‌ها از نظر فرهنگی هم تقویت و حمایت شوند.

«سیدجواد حجازی» دغدغه کتابخوانی داشت/ توزیع ۱۸ هزار کتاب بین مددجویان دارالایتام مهدیه

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: جامعه کتابخوان استان و کتابداران هیچگاه خدمات ارزنده وی در حوزه کتابخوانی را فراموش نخواهند کرد.

نظر شما