شناسهٔ خبر: 67646939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرحوم حاج سید جواد حجازی فردی دغدغه مند در حوزه کتابخوانی بود

همدان-ایرنا- سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: مرحوم حاج سید جواد حجازی یار دیرین امام و رهبری که روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت، علاوه بر دغدغه رفع مشکلات اقتصادی خانواده های بی بضاعت نگاه ویژه ای هم به حوزه ترویج کتابخوانی دربین خانواده های کم برخوردار داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید جواد معینی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پویش "کتاب من" طرح ویژه مرحوم سید جواد حجازی بود که در مهدیه همدان راه در آبان ماه سال گذشته آغاز شد و در این بین ۱۸ هزار جلد کتاب با هدف افزایش آگاهی خانواده‌ها با مضامین علمی، فرهنگی و ادبی بین ۵۰۰ خانواده مددجوی زیرپوشش موسسه دارالایتام مهدیه همدان توزیع شد.

وی ادامه داد: حاج آقا حجازی، انسان فاضل و بزرگواری بود که عمر خود را وقف مبارزه با طاغوت و بعد از پیروزی انقلاب هم وقف کارهای فرهنگی، اجتماعی و کمک به ایتام با تاسیس موسسه دارالایتام مهدیه همدان کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: حاج آقا حجازی طرح پویش اهدای کتاب به مددجویان را بنیان نهاد تا آنکه در کنار حمایت های مادی از ایتام و نیازمندان این خانواده ها از نظر فرهنگی هم تقویت و حمایت شوند.

معینی اظهار کرد: جامعه کتابخوان استان و کتابداران هیچگاه خدمات ارزنده ایشان درحوزه کتابخوانی رافراموش نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، حاج سید جواد حجازی پدر شهیدان سید جعفر و محمدباقر حجازی و از یاران دیرین امام و رهبری و مدیرعامل موسسه دارالایتام مهدیه روز گذشته در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم حجازی از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی به شمار می رفت و بیشتر عمر پربرکت خود را صرف خدمت به کودکان بی سرپرست کرده بود.

مرحوم حاج  سید جواد حجازی فردی دغدغه مند در حوزه کتابخوانی بود

آیین تشییع پیکر پاک این یاور دیرین امام و رهبری، روز گذشته بعد از اقامه نماز جمعه با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر سرپرست رییس جمهوری، پرویز فتاح رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و حمیدرضا حاجی بابایی نایب رییس اول مجلس و مسوولان استانی از محل حسینیه امام‌خمینی(ره) شهر همدان برگزار شد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی‌فقیه در استان و علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان نیز در پیام مشترکی ضمن تسلیت در پی درگذشت اباالشهداء و الایتام مرحوم حاج سیدجواد حجازی پدر بزرگوار شهیدان سیدجعفر و سیدباقر حجازی، از شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و از مؤسسین دارالایتام مهدیه همدان، امروز شنبه ۲۳ تیرماه را در استان همدان عزای عمومی اعلام کردند.

نظر شما