شناسهٔ خبر: 67652570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پویش «به حرمت خون شهدای کربلا می‌بخشم» منجر به آزادی ۱۳۸ زندانی نیازمند آذربایجان غربی شد

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: ۱۳۸ زندانی نیازمند از ابتدای ماه محرم در قالب پویش «به حرمت خون شهدای کربلا می‌بخشم» از زندان‌های استان آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - روز شنبه ۲۳ تیر ماه با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، آیبن آزادی زندانیان نیازمند استان در قالب پویش به حرمت خون شهدای کربلا می‌بخشم در زندان ارومیه برگزار شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این آیین با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران باوفای حضرت بیان کرد: در پویش به حرمت خون شهدای کربلا می‌بخشم که استان آذربایجان غربی بنیانگذار آن بوده با کمک خیرین، ستاد دیه و ارفاقات قانونی که قضات استان در ۲۰۰۰ مورد دیدار چهره به چهره‌ای که در سه ماهه اول با زندانیان داشته اند زمینه اشتغال تعدادی از واجدین شرایط فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به برکات پویش به حرمت خون شهدای کربلا می‌بخشم گفت: با اجرای این پویش از ابتدای ماه محرم تعداد ۱۳۸ زندانی نیازمند و واجد شرایط از زندان آزاد شده و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند و امیدوارم تا پایان این پویش که تا اربعین ادامه خواهد داشت شاهد آزادی تعداد بیشتری از زندانیان نیازمند واجد شرایط باشیم.

عتباتی در پایان خطاب به افرادی که در پویش به حرمت خون شهدای کربلا می‌بخشم آزاد شدند گفت که به یاد داشته باشند که به حرمت خون‌های پاک شهیدان کربلا بخشیده شده و یا آزاد شده اند به همین دلیل نه تنها باید حرمت نگه دارند و دوباره راه خطا نروند، بلکه خود دستگیر افراد نیازمند بوده و بخشنده باشند.

فتحی مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز در ابتدای این آیین گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای آزادی زندانیان نیازمند از ابتدای سال ارائه و بیان کرد که بخشی از آزادی‌های صورت گرفته با کمک ستاد دیه و کمک‌های مردمی بوده و بخشی دیگر با اعطای ارفاقات قانونی در دیدار چهره به چهره قضات استان با زندانیان در سه ماهه اول سال صورت پذیرفته است.

گفتنی است در پایان این آیین، احکام آزادی تعدادی از زندانیانی که در قالب این پویش آزاد می‌شدند توسط عتباتی و مجیدی به آن‌ها اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما