شناسهٔ خبر: 67651603 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

دانشگاه شهرکرد میزبان هفدهمین سفر کیفیت استانی وزارت علوم

صاحب‌خبر -
هفدهمین سفر کیفیت استانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهرکرد، هفدهمین سفر کیفیت استانی مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور  روح‌الله سهرابی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الله مرادی‌پور معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت پژوهش و فناوری وزارت عتف، یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد و رئیس هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان چهارمحال و بختیاری، ویشتاسب سلیمانیان دبیر هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان و جمعی از روسا، معاونان و مدیران مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف و موسسات و مراکز آموزش عالی استان چهارمحال وبختیاری، در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

پیرعلی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سیدالشهدا (ع) و عرض خیر مقدم، گفت: استان چهارمحال و بختیاری دارای ۳۳ مرکز آموزش عالی است که با دارا بودن بیش از ۱۰۰۰ عضو هیئت علمی، بالغ بر ۳۴ هزار دانشجو را خدمات رسانی می‌کند.

رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم آموزش‌عالی استان ارتقا یابد، گفت: جلسات آمایش آموزش عالی در استان هم در حال پیگیری است تا با بررسی و تحلیل استانی و ارائه گزارشات و پیشنهادات به مراتب بالاتر، رشته‌های آموزش‌عالی در استان به شکل بهتری مدیریت شود و پیوست اشتغال که دغدغه‌ جوانان و دانشجویان است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان، با اشاره به استفاده از ظرفیت علمی و نیروی انسانی مراکز آموزش‌عالی در مجموعه‌های مدیریتی استان، خاطرنشان کرد: شرایط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان نسبتا رضایت‌بخش است اما باید بتوان شرایط را ارتقا داد و کیفیت موجود را بهبود بخشید و با ارائه راهکارها و پیشنهادات موثر، در آموزش عالی استان موفق‌تر عمل کرد.

سهرابی ضمن تسلیت ایام شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و ابراز خرسندی از برگزاری سفرهای کیفیت استانی، گفت: در سفرهای کیفیت، علاوه بر شکل‌گیری ارتباطات موثرتر، مسائل از نزدیک مورد بررسی قرار می‌گیرد که بدون شک در تصمیم‌گیری‌ درست بسیار اثرگذار خواهد بود.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر همفکری درخصوص اولویت‌های استانی در چنین جلساتی تاکید کرد و نتایج آن را در فضای آموزش عالی استان و کشور موثر دانست.

سهرابی با اشاره به اینکه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت سازمانی تصمیم‌ساز است، تصریح کرد: هیئت‌های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان‌ها، بازوان توانمند فکری و اجرایی مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف، چگونگی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت را مبنی بر به روز بودن اطلاعات و ارائه گزارشات دقیق، مستند، قابل اتکا و اندازه‌گیری دانست.

سهرابی حرکت به سمت هوشمندسازی، دریافت نظر ذینفعان هر مسیر، هم‌افزایی و هم‌اندیشی در بحث آمایش استانی و ساماندهی رشته‌های مراکز آموزش عالی، داشتن رویکرد و چشم‌انداز بلندمدت و غیره را از جمله مباحثی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف، بر مهارت‌افزایی و اشتغالزایی رشته‌های آموزش‌عالی تاکید کرد و ادامه داد: ضروریست ارتباطات موثر بین دانشگاه و حوزه‌های عملی ایجاد و تقویت شود و باید نیازها و ایده‌ها به‌هم نزدیک شوند.

سهرابی بر ارائه راهکار و راه‌حل‌های عملیاتی در کنار طرح چالش‌، توسط استان‌ها، تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کیفیت، حد و مرز ندارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد، افزود: سازمانی موفق خواهد بود که ابزارهایی مبتنی بر ارتقای کیفیت برای غافلگیری جامعه هدف خود داشته باشد.

سهرابی تصریح کرد: آینده متعلق به حوزه فناوری است و توسعه فناوری باید به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

حجت‌الله مرادی‌پور با تاکید براینکه مسائل مطرح شده در جلسات استانی، تا رسیدن به نتیجه مطلوب مورد پیگیری قرار خواهند گرفت، گفت: موانع موجود در استان‌ها باید تا رسیدن به کیفیت مطلوب و مورد انتظار برطرف شود و ضرورت دارد علاوه برطرح مسائل موجود، راهکار و پیشنهاد موثر نیز ارائه شود تا اقدامات موثرتری برای استان‌ها انجام شود.

ویشتاسب سلیمانیان نیز به ارائه گزارشی پیرامون آموزش‌عالی استان پرداخت و کاهش جمعیت دانشجویی، عدم تخصیص اعتبارات لازم برای تقویت آموزش، تحقیق و پژوهش بصورت اولویت‌دار، عدم تناسب آموزش‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار، بیکاری فارغ‌التحصیلان در استان و پایین بودن نرخ تبدیل علم به ثروت و توسعه و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان را از جمله مشکلات آموزش‌عالی در استان برشمرد.

گفتنی است بازدید از دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان دانشگاه شهرکرد، زیارت قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه و بازدید از حوزه‌های کنکور سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳، از جمله برنامه‌های اجرا شده در این سفر بوده است و بازدید از پارک علم و فناوری استان و دانشکده فنی و مهندسی و منابع طبیعی بروجن دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما