شناسهٔ خبر: 67651330 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

هشدار موج گرمای یک هفته‌ای در یونان

صاحب‌خبر -
گروه جامعه: سرویس ملی هواشناسی یونان (ESY) روز گذشته (جمعه) اعلام کرد این کشور برای موج هوای گرم در هفته پیش‌رو آماده می‌شود.به گزارش ایسنا، این سرویس در بیانیه ای اعلام کرد گرمای شدید دستکم تا ۱۹ ژوئیه در این کشور ادامه خواهد داشت.
 
این سرویس در عین حال پیش بینی کرد که حداقل دما از ۱۵ ژوئیه به بعد در سطوح بالا در نوسان است و در اواسط هفته به اوج خود می رسد.بر اساس این گزارش، ممکن است دمای هوا در برخی از مناطق این کشور به ۴۳ درجه سانتیگراد هم برسد که برای این کشور اروپایی غیرمعمول است.به گزارش آناتولی، در همین حال، مقامات یونان نسبت به خطر بسیار بالای آتش‌سوزی جنگلی در مناطقی از این کشور هشدار داده‌اند.
 
هشت سال گذشته داغ ترین سال های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده به احتمال زیاد گرم‌ترین سالی می‌شود که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.
دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر و شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سالهاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.
در عین حال دمای بسیار بالا کار یا ورزش ایمن در بیرون از منزل را غیرممکن می کند، بیماری های قلبی و ریوی را تشدید کرده و آلودگی هوا را بدتر می کند. گرما به ویژه برای افرادی که در فضای باز کار می کنند و برای نوزادان و افراد مسن خطرناک است. با این حال هنگامی که گرما با رطوبت ترکیب شود به مراتب کشنده‌تر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما