شناسهٔ خبر: 67651264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اندیشه شهید رئیسی ادبیات مشترک جهان علیه گردوغبار را شکل داد... -

اقتصاد ایران: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در واقع ایجاد ادبیات مشترک جهانی علیه گرد و غبار به دنبال اندیشه شهید رئیسی شکل گرفت.

صاحب‌خبر -
- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صبح امروز مراسم بزرگداشت "روز جهانی مقابله با طوفان‌های ماسه و گرد و غبار" در سالن شهدا محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در انتهای این مراسم، دکتر علی سلاجقه؛ معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: شهید رئیسی تاکید زیادی بر مسئله گرد و غبار داشتند و زمانی که به او گفتیم غالب گرد و غبار کشور ناشی از خارج کشور است، به من گفتند که همین امروز سوار بر هواپیما می‌شوی و شهر به شهر، کشور به کشور به دنبال همکاری برای کاهش گرد و غبار می‌روی.

وی افزود: اکنون در نقطه‌ای هستیم که ادبیات مشترک برای مقابله با گرد و غبار شکل گرفته است؛ هر چند دشوار اما با رایزنی‌های مختلف این اتفاق افتاد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه دیپلماسی محیط زیست، پیش‌قراول دیپلماسی دولت سیزدهم بود، گفت: ما در اجلاس منطقه‌ای گرد و غبار با کشورهای همسایه، به میثاقی رسیدیم تا در همکاری باهم صندوق منطقه‌ای محیط زیست را شکل دهیم.

سلاجقه افزود: ما دو برنامه عمل زیرمنطقه‌ای را برای جنوب و جنوب غرب و شمال شرق و شرق کشور ارائه داده و دست نیاز را به کشورهای همسایه دراز کردیم که برای اجرای این برنامه به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه 150 کشور جهان تحت تاثیر گردوغبار هستند، تصریح کرد: تغییر اقلیم و برداشت‌های بی‌رویه انسان باعث شده تا کشورهای بیشتری با این پدیده درگیر شوند؛ به دنبال این موضوع ایران، اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و  غبار را برگزار کرد که خروجی این اجلاس به عنوان یک قطعنامه در سازمان ملل متحد پذیرفته شد و جهان را علیه گرد و غبار متحد کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: همه این‌ها و در واقع ایجاد ادبیات مشترک جهانی علیه گرد و غبار به دنبال اندیشه شهید رئیسی شکل گرفت.

سلاجقه گفت: اکنون ذرات موجود در طوفان‌های گرد و غبار به جایی رسیده که عناصر مختلف جدول مندلیف را در این طوفان‌ها مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما