شناسهٔ خبر: 67649380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

رئیس جمهور منتخب باید همه مردم را به یک چشم ببیند

امام جمعه قزوین گفت: رئیس جمهور منتخب باید همه مردم را به یک چشم ببیند و همه باید متعهد باشیم تا او کار خود را به درستی انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: همدیگر را به تقوای الهی سفارش می کنیم، اگر همدیگر را سفارش کردیم که پای کار امام حسین (ع) و پای منبر آن حضرت باشیم، اربعین امام حسین (ع) را با شور و نشاط زاید الوصف برگزار کنیم، مساجدمان را پرجمعیت کنیم، صفوف نمازهای جمعه و جماعت را افزایش دهیم، به گفته های خطبا، امامان جمعه و وعاظ محترم گوش بسپاریم، به پدران و مادران احترام بگذاریم، به همدیگر رحم کنیم، نسبت به هم مروت و جوانمردی به خرج دهیم، به فقرا توجه داشته باشیم، حواسمان به گرسنگان و بیماران باشد، این ها همه سفارش و دعوت به تقواست.

وی ادامه داد: همدیگر را دوست داشته باشیم و نسبت به همدیگر محبت داشته باشیم، ما در صفوف نماز جماعت همیشه دست یکدیگر را می فشاریم، یعنی قول می دهیم برادران و خواهران دینی و دلسوز یکدیگر باشیم، این ها همه معنای تقواست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ما امتحان مهمی تحت عنوان انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر گذاشتیم، امتحان خوبی بود و مردم ما نسبتاً خوب از عهده این امتحان برآمدند، همه ما بدانیم و ریاست جمهور محترم منتخب بداند که توده های مردم در ظرف های محدود حزبی و جناحی اعم از اصولگرایی و اصلاح طلبی و این قبیل واژه ها نمی گنجند، مردم خیلی بزرگتر از آن هستند که در ظرف های کوچک و محدود جای بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مردم ما ویژگی های دیگری دارند که در آن ظرفیت ها باید مردم را پیدا کرد، آن ظرفیت ها وجه مشترکی است که مردم با هم دارند، وجه مشترک مردم اعتقادات دینی است، ما این ها را خوب می شناسیم و با این واژه ها بزرگ شده ایم، وجه مشترک ما محبت نسبت به خاندان عصمت و طهارت، پیامبر اکرم (ص)، امیرالمؤمنین (ع)، حضرت زهرا (س) و ائمه (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کدام از ما مردم این ها را زمین نمی گذاریم که برویم در ظرف کوچک فلان حزب و جناح نفس بکشیم، چرا که این گونه انسان تنگی نفس می گیرد، ما باید آزاد باشیم و آزادگی مان را در این فضاها می بینیم، ما در این فضاها راحت نفس می کشیم.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: وجه مشترک دیگر مردم دل بستگی نسبت به قرآن است، مردم از سخنان خدا و ائمه اطهار (ع) استقبال می کنند، مردم در زمان شنیدن سخنان خدا و ائمه (ع) نشاط، شادابی و جذب در چهره شان دیده می شود، این وجه مشترک آحاد مردم است.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: علاقه و تعهد نسبت به میهن اسلامی از دیگر وجوه مشترک مردم است، وجه مشترک یعنی هر قوم، مذهب و گروهی در کشور این حالت را دارند، حتی وقتی ما از اهل بیت (ع) سخن می گوییم برادران و خواهران اهل سنت با نهایت احترام صحبت ها را می شنوند، برخی از آن ها اهل بیت (ع) را آن طور که باید نمی شناسند و ما وظیفه داریم جایگاه اهل بیت (ع) را به این عزیزان معرفی کنیم تا آن ها ببینند اهل بیت (ع) چه گنج های باعظمتی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: این پیوند و اتصالی که مردم ما با هم دارند، این هم از وجوه مشترک ما به حساب می آید، اگر این پیوند و اتصال نبود، ما نمی گفتیم حسین جان اِنّی سِلم لِمَن سالَمَکُم وَ حَرب لِمَن حارَبَکُم وَ وَلیّ لِمَن والاکُم وَ عَدُوّ لِمَن عاداکُم، این ها وجه مشترک ماست، هر کس می خواهد مردم را داشته باشد باید به این وجوه مشترک احترام بگذارد.

وی اظهار کرد: رئیس جمهوری موفق می شود که به این سرمایه های عظیم مردمی و این وجه مشترک ها احترام بگذارد، اگر احترام گذاشت مردم مؤمن همراه او هستند، وقتی مردم مؤمن همراه او شدند، «یدالله مع الجماعه» خواهد بود، یعنی دست خدا با این جماعت همراه می شود، چرا که خدا با اهل تقواست.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: خدایی بودن، دلسوز بودن، قرآنی بودن، اهل نماز بودن و اهل ایمان بودنِ اهل تقوا موجب می شود خدا با آن ها باشد، اگر فقط یک عده جنجالی که توجهی به نماز و روزه ندارند، مورد توجه ما قرار بگیرند، راه باطل را می رویم و معلوم نیست سرانجام ما چه خواهد شد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: رفتارهای ناهنجار اولین رئیس جمهور این مملکت را به خاطر دارید، او به آدم هایی تکیه کرد که سرسپرده اجانب، اهل نفاق، غربزده و جنجالی بودند و کاری به نماز، دین و ایمان نداشتند، خدای متعال در آیه ۱۱۳ سوره هود می فرماید (به کسانی که ستم کرده اند متمایل نشوید که آتش دوزخ به شما می رسد و در برابر خدا برای شما دوستانی نخواهد بود و سرانجام یاری نخواهید شد).

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال در این آیه فرموده به ستمکاران تکیه نکنید، این ستمکار می تواند ستمکار بیرونی مانند مستکبران و یا ستمکار داخلی مانند منافقان باشد، خداوند می فرماید در صورت تکیه به ستمکاران آتش می گیرید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: رئیس جمهور منتخب اکنون قانوناً و شرعاً پس از تنفیذ حکم رهبر حکیم انقلاب اسلامی رئیس جمهور کشور خواهند بود، ایشان رئیس جمهور همه مردم است، این را هم ما مردم باید بدانیم، هم رئیس جمهور منتخب باید بداند، ایشان هم باید همه مردم را به یک چشم ببیند.

آیت‌الله عابدینی افزود: نباید بگوییم فلانی با من مخالف بود، مخالف و موافق، مردم شما هستند و شما رئیس جمهور همه مردم هستید. ان‌شاءالله رئیس جمهور محترم منتخب ما در این مسئولیت سنگین موفق باشند.

همه متهد باشیم تا رئیس جمهور کار خود را به درستی انجام دهد

وی تأکید کرد: ما مردم باید قانوناً و شرعاً متعهد باشیم تا برادر بزرگوار، رئیس جمهور منتخب بعد از تنفیذ حکم ریاست جمهوری، کار خود را به درستی انجام دهد. همانند شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور همه مردم مظلوم جهان مثل مردم مظلوم غزه، یمن و فلسطین باشند و امتثال به امر رهبری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: آیت الله رئیسی می فرمود ما پیرو فرامین و راه رهبر حکیم انقلاب هستیم و این ادب و آداب باید مورد توجه قرار گیرد و رئیس جمهور منتخب ما نیز چشمه هایی را نشان داده اند که مردم را امیدوار کرده اند و نامه ای که بین ایشان و سیدحسن نصرالله مطرح شد و نشان داد که با همه وجود پای کار مقاومت اسلامی ایساده است و اینها بسیار ارزشمند است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: صحبتی که بین رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور سوریه داشتند نشان دادند که همه امکانات برای مقاومت بسیج است و اینها چشمه هایی بوده که مردم را نسبت به آینده امیدوار کرده است.

رئیس جمهور منتخب نیروهای توانمند و مؤمن را به کار بگیرد

وی اظهار کرد: رئیس جمهور منتخب تلاش کند تا استفاده از نیروهای مؤمن را در دستور کار داشته باشد چرا که هر چه تاکنون جامعه آسیب دیده است از نیروهای غیر مؤمن بوده و هر خیر و برکتی به این مردم رسیده از سوی نیروهای مؤمن بوده است.

آیت الله عابدینی افزود: رئیس جمهور منتخب تلاش کند نیروهای توانمند را انتخاب کند چرا که آدم های ضعیف برای کارهای بزرگ نیستند و انسان های با تجربه را در کارها به کار گیرد، چقدر انسان های با تجربه داریم که عمر خود را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی سپری کرده اند و گنجی از تجربه ها مؤثر و مفید دارند که در سفره، معیشت و اقتصاد مردم اثرگذار خواهد بود.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: نیروهایی که متعهد هستند، به کار گرفته شوند، ما نیروهای بسیاری داریم که به آحاد جامعه تعهد دارند و از این نیروها می باید استفاده شود. نیروهایی که پاکدست هستند و به بیت المال طمع ندارند و نمی خواهند دستشان به جیب مردم باشد، به کار گرفته شوند.

وی عنوان کرد: انسان های جوانمرد مورد توجه رئیس جمهور منتخب باشند، قاطبه هیئت دولت که خدمت رهبری رفته بودند، انسان را یاد آیه شریفه «إِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدیً» که مربوط به اصحاب کهف است می اندازد که خدا می فرماید آنها جوامردانی هستند که به خدای خودشان ایمان دارند و خداوند نیز هدایتشان کرد و جامعه امروز منتظر بروز و ظهور جوانمردان در عرصه خدمت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امیدواریم رئیس جمهور منتخب این مسائل را مورد توجه قرار دهد و شاه کلید تحقق این معنا صداقت است و دروغ و نفاق به کار نمی آید و آدم هایی که فرصتی پیدا کرده اند، همان نعره های قدرت طلبانه و قلدرمآبانه را سرداده اند و یقیناً این تفکر به مردم و سفره آنها رحم نخواهند کرد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) را در پیش داریم، الحمدلله برنامه های عاشورا و تاسوعا در استان و کشور هر سال با کیفیت بهتری برگزار می شود و از خرافات بسیاری پاک شده است. در قزوین هم قدم های خوبی برداشته شده است اما همه ما می دانیم راه نرفته زیادی در بهبود بخشیدن به شرایط مراسم محرم داریم.

وی ادامه داد: نماز باشکوهی که برگزار می کنید، بالاترین نمره را خدا در نظر می گیرد چرا که همان ساعتی که امام حسین (ع) در روز عاشورا برای نماز ایساده اند، ما نیز به نماز می ایستیم، در آن شرایط که دشمنان تیراندازی می کردند برخی از یاران حضرت در مقابل آن تیرها ایستادند تا حضرت نماز خود را اقامه کنند و این مهم نشان دهنده اهمیت نماز است و در این موقعیت نباید صدای طبل و شیپور ما جوری باشد که صدای اذان شنیده شود و اگر اینگونه باشد به دستگاه امام حسین (ع) ظلم کرده ایم.

آیت الله عابدینی بیان کرد: کسانی که طبل و شیپور می زنند نیز علاقه مند به امام حسین (ع) هستند و همه باید کمک کنیم و دست آن عزیزان را نیز بگیریم تا موقع نماز همه برای نماز بپا خیزیم و این مهم با همت همه ما اتفاق می افتد.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: برخی در روز عاشورا و تاسوعا به محافل خانگی می روند در حالی که در این روزها باید ما تظاهری به میدان بیاییم و نشان دهیم عاشقان امام حسین (ع) در گرمای تابستان هم پای کار و در میدان هستند. باید با نمازمان نشان دهیم ما در هر شرایطی با اباعبدالله الحسین (ع) زندگی می کنیم و همه برای تحقق این معنا باید پای کار باشیم.

وی عنوان کرد: شهادت حضرت سجاد (ع) را در این ایام داریم، حضرت می فرمایند بر حذر باشید که بخاطر گناه احساس شادی کنید، مثلا آبروی کسی را ببرید و بگویید خوب او را بی آبرو کردم، این غلط است و امام می فرماید مبادا اینگونه باشید و سپس فرمودند خوشحال بودن بعد از گناه از مرتکب شدن به گناه بدتر و بیشتر است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: گاهی وقت ها آدم های مظلومی وجود دارند که اگر کسی به آن ها ظلم کند، حتی خودشان هم متوجه نمی شوند، از ظلم به این آدم ها باید ترسید، این سفارش امام سجاد (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) روز تجلیل از آزادگان سرافراز، جانبازان و مفقودان را داریم، این آزادگان در سالیان طولانی زندان های بعثی های ظالم چه مرارت ها کشیده و شکنجه ها شدند، خدا ان شاءالله بر اجر و عزت آن ها بیفزاید.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدا اعمال حاجیان بیت الله الحرام را قبول بفرماید، ان شاءالله سعی‌شان مشکور و اعمالشان مقبول باشد، دعا می کنیم خدای متعال زیارت خانه خود را روزی همه مشتاقان کند.

46

نظر شما