شناسهٔ خبر: 67649244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هوای فارس همچنان گرم‌تر می‌شود

زهرا عسگری

مدیرکل هواشناسی فارس از افزایش دمای هوا و ماندگاری هوای گرم در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر گفت: این روزها شاهد افزایش دما در سطح استان فارس هستیم به طوری که روز گذشته دمای هوا در مناطق جنوبی استان مثل دژگاه دهرم و کورده خنج به ۴۹ درجه رسید.

وی بیان کرد: یک سامانه بارش رگبارهای پراکنده طی روزهای گذشته به استان فارس وارد شده بود که آنچنان قوی نیست اما برای امروز هشدار زرد هواشناسی به ویژه در مناطق شرقی استان صادر کردیم.

حقیقت بیان کرد: در ساعات بعدازظهر در این سامانه احتمال رگبارهای نقطه‌ای در بسیاری از نقاط استان و به ویژه مناطق شرقی مثل شهرستان‌های نی‌ریز، داراب، زرین‌دشت،‌ استهبان و... داریم.

مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه احتمال رعد و برق و وزش باد هم در این ساعات در مناطق مذکور پیش‌بینی می‌شود، گفت: این سامانه موسمی است و همچنان تا روز دوشنبه، ۲۵ تیرماه در استان فعالیت خواهد داشت.

وی در خصوص وضعیت شیراز نیز گفت: در شیراز نیز وضعیت خاصی به جز افزایش دما و وزش باد نداریم. بیشینه دما در روز گذشته در شیراز به ۴۱ درجه رسید و امروز احتمالاً به ۴۲ درجه خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی فارس در پایان خنک‌ترین مناطق استان را طی شبانه‌روز گذشته دشت نمدان اقلید با دمای هوای ۱۲ درجه و خسرو شیرین آباده با ۱۵ درجه اعلام کرد.

انتهای پیام

نظر شما