شناسهٔ خبر: 67648538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج بقعه متبرکه ملایر میزبان طرح بصیرت عاشورایی است

همدان- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: همزمان با ایام محرم، طرح بصیرت عاشورایی در پنج بقعه متبرکه شاخص این شهرستان در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الااسلام «ابوذر عباسی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: موقوفات بسیاری در این شهرستان متعلق به سیدالشهدا(ع) است و در سازمان اوقاف مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه اجرای نیت واقفان متعلق به امام حسین(ع) است که در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ملایر یکی از بزرگترین شهرهای وقفی کشور است، افزود: اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه در حال خدمت‌رسانی است و اوج این فعالیت‌ها در دهه اول محرم و در راستای اجرای نیت واقف در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با تاکید بر اینکه موضوع عاشورا و عزاداری، ریشه در تاریخ ایران اسلامی دارد و برگزاری مجالس روضه‌خوانی و عزاداری تأثیر بسزایی در احیای فرهنگ اهل بیت(ع) و نشر معارف قرآنی دارد؛ ادامه داد: همانند سال‌های گذشته طرح بصیرت عاشورایی، ویژه ‌برنامه‌های ایام محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان و در راستای اجرای نیات واقفان برای عزاداری سیدالشهدا(ع) در حال اجرا است.

حجت الاسلام عباسی هدف از اجرای این طرح را تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم، اجرای صحیح نیات واقفان با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه عنوان کرد.

وی یادآور شد: در این راستا مبلغان بومی برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی به نقاط مختلف این شهرستان اعزام شدند و اقامه مجالس عزا، سخنرانی، عزاداری و اطعام عزاداران در قالب این طرح انجام می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر برگزاری ویژه برنامه «احلی من العسل» با حضور و استقبال پرشور نوجوانان و جوانان در امامزاده عبدالله(ع) ملایر برگزار شد، افزود: همچنین در اولین جمعه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی در امامزاده عبدالله(ع) ملایر و تکیه حضرت اباالفضل(ع) در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی برگزار شد.

حجت الاسلام عباسی گفت: سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان در دهه اول محرم هر شب در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ملایر، امامزاده سید علی(ع) داویجان و تکیه اباالفضل(ع) در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در راستای اجرای برنامه‌های محرم با سایر نهادها و ارگان‌ها نیز همکاری و مشارکت لازم را دارد، بیان کرد: در راستای اجرای نیت واقفان ملایری، اطعام‌دهی به نیازمندان از محل موقوفات شادروان سیف‌الدوله و دیگر واقفان در ایام محرم در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین اجرای ویژه برنامه بانوان حسینی در پارک بانوان همزمان با شب و روز عاشورا و تأمین غذا برای عزاداران هیات محلی انتهای خیابان میلاد متشکل از کودکان و نوجوانان را از دیگر اقدامات این نهاد در ایام دهه اول محرم برشمرد.

به گزارش ایرنا؛ ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است و این شهرستان دارای ۶۲۷ موقوفه منفعتی و انتفاعی و ۴۶ بقعه متبرکه است که از این تعداد، ۱۹۶ مورد موقوفه منفعتی است.

نظر شما